تحلیل اونس جهانی طلا XAUUSD | شهریور 1402

تحلیل اونس جهانی طلا XAUUSD | شهریور 1402

تحلیل انس جهانی طلا (روزانه)| 12 شهریور 1402

تحلیل طلا جهانی

انس جهانی طلا بعد از هانت کف شروع به حرکت صعودی کرد. انتظار می‌رود از محدوده 1966 یا نهایتا 2008 دلار شاهد برگشت قیمت طلا و ریزش نماد XAUUSD باشیم.

برای داشتن معامله‌ای ایده‌آل محدوده 2008 دلار با حدضرر 2070 و حد سود 1800 و 1730 دلار می‌تواند ریسک به ریوارد بسیار مناسبی را در اختیار ما قرار دهد.


تحلیل اونس جهانی طلا (4ساعته)| 25مرداد 1402

انس جهانی طلا

انس طلا یکی بعد از دیگری سطوح حمایتی را از دست می‌دهد هرچند در شرایط فعلی فکر می‌کنیم قدرت روند نزولی به حدی نیست که بتواند قیمت را سریع و شارپ به سمت پایین حرکت دهد.

در این شرایط هم‌چنان به دنبال ستاپ بای در اونس جهانی طلا هستیم و انتظار داریم در محدوده حمایتی 1890 دلار یا بعد از هانت این محدوده قیمتی، این ستاپ خرید در انس طلا ایجاد شود.

شایان ذکر است در حال حاضر هیچ ستاپ خریدی به‌وجود نیامده و صرفا باید منتظر اخبار و اتفاقات مهم برای این فلز ارزشمند باشیم. این اخبار و اتفاقات را می‌تواند از سایت های www.forexfactory.com یا www.fxstreet.com  پیگیری نمایید.


تحلیل انس جهانی طلا (4ساعته)| 18 مرداد 1402

انس جهانی طلا

انس جهانی طلا محدوه حمایتی FVG در قیمت 1940 دلار را از دست داد و نتواسنت از این محدوده به سمت بالا حرکت کند. در ادامه انتظار داریم نماد XAUUSD از محدوده اردبلاک 1915 دلار با حدضرر 1900 دلار در جهت اهداف 1950 و 1980 و 2010 دلار حرکت نماید.

لازم به ذکر است با توجه به نگاه غالب نزولی در چارت طلا جهانی در تایم فریم های بالاتر، نباید برای خرید در این محدوده‌ها ریسک زیادی داشته باشیم.


تحلیل انس جهانی طلا (روزانه) | 9 مرداد 1402

انس جهانی طلا

آن طور که انتظار می‌رفت انس جهانی طلا از محدوده حمایتی گفته شده در تحلیل قبلی رشد داشت. در ادامه اما انتظار داریم مجددا XAUUSD از محدوده حمایتی FVG مشخص شده تا  محدوده مقاومتی 2010 دلار رشد داشته باشد.

با رسیدن اونس جهانی طلا به محدوده مقاومتی انتظار اصلاح سنگینی را برای این کامودیتی داریم.


تحلیل انس طلا (روزانه) | 12 تیر 1402

اونس جهانی طلا XAUUSD
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

اونس جهانی طلا XAUUSD به محدوده ارزنده‌ای رسیده و انتظار از حوالی شاهد صعود این کامودیتی ارزشمند باشیم.

در سناریو نارنجی رنگ در صورتی که انس طلا قادر به حفظ ف قیمتی فعلی باشد شاهد جهش آن تا محدوده اردربلاک مشخص شده خواهیم بود.

در سناریو دوم اما جنس صعود از نوع تغییر روند است و در صورتی که انس طلا جهانی GOLD محدوده باکس حمایتی (Critical Bottom) را هانت کرده و به حوالی قیمت 1878دلار برسد، می‌توانیم انتظار صعود همراه با شکست سقف را از این فلز ارزشمند داشته باشیم.


تحلیل XAUUSD (روزانه) | 1 خرداد 1402

انس جهانی طلا xauusd
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

در صورتی که اونس جهانی طلا از همین محدوده یا کمی پایین‌تر، به محدوده مقاومتی مشخص شده برسد، با حدضرر مشخص می‌توان اقدام به گرفتن یک پوزیشن فروش بلند مدت در XAUUSD کرد. حداقل نسبت ریسک به ریوارد این پوزیشن 1 به 14 R/R و حداکثر 1 به 19 می‌باشد.


تحلیل XAUUSD (4ساعته) | 1 خرداد 1402

تحلیل XAUUSD
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

در تایم فریم 4 ساعته بهتر می‌توان جزییات پوزیشن فروش در GOLD را نمایش داد. نقطه ورود حوالی قیمت 2008 الی 2012 دلار، حدضرر 2023 دلار و حد سود در محدوده‌های 1805 و 1725 دلار قرار می‌گیرد. باید دقت داشت با توجه به عدم تایید دقیق شکست ساختار، این پوزیشن ریسک بسیار بالایی دارد اما از آنجایی که نسبت ریسک به ریوارد آن طلاییست و با تحلیل شاخص دلار هم‌خوانی لازم را دارد می‌توان 1% از سرمایه را در این موقعیت ریسک کرد.


تحلیل انس جهانی طلا (D) | 30 اردیبهشت 1402

تحلیل اونس جهانی طلا
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

اونس جهانی طلا XAUUSD ، کمی بالاتر از محدوده مورد انتظار ریزش کرد و حالا انتظار داریم در اولین حرکت به سطح 1880 دلار برسد و در صورت از دست رفتن این سطح، باید منتظر دیدن انس جهانی طلا در قیمت‌های پایین‌تر باشیم.


تحلیل اونس جهانی طلا (D) | 28 اسفند 1401

تحلیل تکنیکال طلا
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنی

متاسفانه آخرین سناریو کوتاه مدتی که از طلا داشتیم، باطل شد اما حالا روند پیش رو را می‌توان با دقت بالاتری پیش‌بینی نمود.
طبق سناریو مشخص شده، انتطار داریم حوالی محدوده 2025 الی 2050 دلار روند صعودی پیش رو به پایان رسیده و انس طلا در میان مدت وارد یک روند نزولی گردد. روندی که صرفا اصلاحی خواهد بود و توان شکست کف حمایتی 1620 دلار را نخواهد داشت.

در نهایت انتظار داریم با رسیدن اونس جهانی طلا به یکی از دو محدوده حمایتی مشخص شده در شکل، شاهد رشد قدرتمند آن طبق سناریو بلندمدت تا حوالی 2380 الی 2440 دلار باشیم.


تحلیل بلند مدت اونس طلا | آپدیت 23 آبان 1401

XAUUSD Analysis
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

همانطور که در مرداد ماه انتظار داشتیم موج اصلاحی بزرگ چهار در اوایل کانال 1600 دلار به پایان رسید و اکنون با صعود قدرتمند انس جهانی طلا XAUUSD در روزهای گذشته به جرئت می‌توان گفت وارد موج صعودی پنجم شده‌ایم. حداقل هدف این موج 2200 دلار خواهد بود و تنها زمانی می‌توان گفت این تحلیل بی‌اعتبار شده است که کف قیمتی 1610 دلار شکسته شود.

ریز موج‌ها و طریقه شکل گیری امواج جهت علاقه مندان قرار داده شده تا در جهت موج صعودی جدید معاملات خود را شکل دهند.


تحلیل بلندمدت GOLD (هفتگی) | 2 مرداد 1401

GOLD Analysis

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

در روند بلند مدت اونس جهانی طلا GOLD ، می‌توان یک سیکل ایمپالس را تشخیص داد که در حال حاضر در اواخر موج اصلاحی چهارم قرار دارد. انتظار می‌رود اونس طلا از محدوده قیمتی مشخص شده در حوالی 1580 دلار روند اصلاحی خود را تکمیل کرده و در جهت موج صعودی پنجم حرکت کند. تحلیل فوق در تاریخ دوم مرداد ماه انجام شده و هم‌چنان از دید ماژور معتبر و تکمیل کننده تحلیل جدیدتر می‌باشد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • البته این محدوده قیمت هایی که شما گذاشتین من از طریق نواحی PRZ فیبوناچی دراوردم و ارقام کمی متفاوتی رویت شد، مثلا کف قیمتی که بنده دیدم 1786 دلار بوده که در ناحیه PRZ که در 68% فیبوناچی دیده شد. و در صورت کلی هر دو ساله یه رشد 100% و حداکثر رشد 140% داشته که نشون دهنده رشد طولانی مدت این بازار رو نشون میده.

  • دیدگاه شما در مورد روند حرکتی دلار آمریکا dxy و طلا با هم سازگار نیست . یعنی هردوتاشم رشد میکنند؟!!

    • سلام و عرض ادب
      بله این دو دیدگاه کمی باهم متفاوت هستند
      برای مثال مارکت کریپتو در مقطعی تناسب خود را با ایندکس دلار از دست داد
      همینطور بازار سهام امریکا
      همیچنین باید بعد زمان را هم در نظر گرفت که می‌تواند یک فاکتور تعیین کننده باشد که در این تحلیل ها به این موضوع پرداخته نشده
      در آخر باید گفت اطمینان تحلیلگر روی تحلیل dxy بیشتر از تحلیل xauusd می‌باشد به لحاظر ریسک هم چنین چیزی را درنظر داشتن ریسک کمتری خواهد داشت

    • درصورتی که رکود داشته باشیم بله.
      تو شرایط رکود هم طلا و هم دلار دارایی امن شناخته میشه

  • سلام وقت بخیر خداقوت میگم خدمت همه شما عزیزان امکان داره که توی ایتا هم مث تلگرام کانال داشته باشین…
    چون واقعا این همه فیلتر خسته کننده‌اس چون همه فیلتر شکن ها کار نمیکنن

    • سلام من همه سرمایم رو چند هفته پیش طلا خریدم به نظر شما چیکار کنم آیا طلا دوباره بالا میره یا ضرر کردم لطفاً کمک کنید

      • سلام و عرض ادب
        نوسانات طلای جهانی تاثیر عمیقی بر قیمت طلای داخلی ندارد بلکه این متغیر دلار است که باعث نوسان قیمت طلای داخلی می‌گردد

  • بعضی از دوستان در کانتها تحلیل ها و نظرات عجیبی و غریبی میزارن،ادم شاخ در میاره.

    • به نظر من طلا از محدوده 1875-1870 پتانسیل رشد تا 1930 رو داره و از اونجا ادامه ریزش تا1850

    • اگه به اونجا برسه،برای روندی و بلند مدت خوبه.
      اما از نظر من برای اینکه از بازار جا نمونیم،زیر۱۶۲۰بصورت پله ای تا اعدادی که شما فرمودین بصورت پله ای شروع به خرید کنیم.
      اما باید مدیریت سرمایه داشته باشیم تا در نوسانات بازار کال مارجین نشیم.🙏🙏🙏

      • اگر همیشه با دید فرصت‌های بسیار و به عنوان یک شغل نه یک قمار به مارکت نگاه کنید هیچ‌گاه از آن جا نخواهید ماند، بلکه فرصت‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاری پیدا خواهید کرد. در تئوری امواج الیوت سرمایه‌گذاران بزرگ در موج دوم و پس از تاییدیه‌های موج اول وارد بازار می‌شوند و روی سرمایه‌های خود با کمترین ریسک بیشترین سود را می‌برند.

  • تحلیل گلن نیلی در مورد طلا تا شهصد دلار چند ستل پیش اشاره کرده در مورد ترمینال بودن موج دو چهار امکان تحلیل نیلی و رابرت ماینر در مورد طلا ترائه دهید

    • بله دقیقا درست می‌فرمایید؛ در حال حاضر طلا یک abc را کامل کرده و می‌تواند به یک B/R NODE از pre cluster در محدوده 650 دلار واکنش خوبی نشان دهد، از طرفی با شکست این محدوده به سمت 535 دلار خواهیم رفت. از دیدگاه زمانی تا سال های 2050 الی 2060 می‌توانیم چنین سیکلی را در طلاببینیم. موج نزولی می‌تواند لیبل X یا (ii) بگیرد.

    • این حرکت ها مربوط به رفتارهای فصلی کامودیتی ها می باشد.این ماه میلادی ماهی خطرناک برای طلاست.