تحلیل تکنیکال صندوق های کشاورزی در بورس | 29 شهریور 1400

تحلیل تکنیکال صندوق های کشاورزی در بورس | 29 شهریور 1400

صندوق های کشاورزی در بهمن ماه سال 99 معاملات ثانویه خود را در عرصه صندوق های قابل معامله در بورس شروع کردند. قیمت پذیره نویسی هر دو صندوق کشاورزی به ارزش مبنای هر واحد 1000 تومان تعیین شد. در حال حاضر پس از گذشت 7 ماه از آغاز به کار صندوق های کشاورزی قیمت واحدها در حدود همان قیمت روز پذیره نویسی معامله می شود. با این حال در این مدت شاهد نوساناتی در آنها بودیم. در ادامه مطلب به تحلیل تکنیکال دو صندوق کشاورزی “نهال” و “سحرخیز” خواهیم پرداخت.

تحلیل تکنیکال صندوق طلای سرخ نوویرا (نماد: نهال)

نمودار قیمتی صندوق نهال نشان می­دهد که قیمت این صندوق در کانالی خنثی (ساید) قرار دارد و در دید بلندمدت شاهد روند قوی در سمت صعود یا نزول نیستیم.

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در حرکتی که اخیرا در قیمت صندوق نهال مشاهده می شود شاهد واکنش قیمت به نسبت 50 فیبوناچی اصلاحی بودیم. اگر این ناحیه را کف مهمی برای قیمت صندوق فرض کنیم؛ می توان کانال صعودی کوتاه مدتی را ترسیم کرد که کف داینامیک آن محدوده 940 تومان و هدف سقف آن در حوالی 1100 تومان قرار بگیرد.

تحلیل تکنیکال صندوق گروه زعفران سحرخیز (نماد: سحرخیز)

در صندوق سحرخیز بیشتر معاملات در منطقه ای بین 900 تومان تا 1000 تومان بوده است. در نتیجه برای تعیین روند بلندمدت باید منتظر شکست یکی از این دو ناحیه مهم قیمتی باشیم..

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در صورتی که سناریوی صعودی را برای آینده قیمت صندوق سحرخیز متصور بدانیم، اهداف 1060 و 1150 تومان در دسترس خواهد بود. حمایت نزدیک نیز در محدوده 930 تومان و حمایت تاریخی صندوق در حوالی 800 تومان واقع شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *