صندوق طلا در آستانه رشد دوباره؟

صندوق طلا در آستانه رشد دوباره؟

حدود 6 ماه قبل در مورد افزایش قیمت صندوق طلا در بازار تحلیل جامعی منتشر کردیم. گفتیم که قیمت صندوق طلا متاثر از 3 عامل مهم می باشد. قیمت دلار به ریال، قیمت طلا در بازار داخلی و قیمت اونس جهانی.

آینده قیمت اونس طلا

اونس جهانی طلا با واکنش مثبتی که به حمایت داینامیک خود در محدوده 1770 دلار داشت با تقاضا و فشار خریداران رو به رو شد. در نهایت قیمت تا 1830 هم رشد کرد و اکنون در بالای 1800 دلار قرار دارد.

نمودار اونس جهانی طلا نشان می دهد که تمایلات صعودی هنوز پا برجاست و اهداف قیمتی در سناریوی صعودی مقاومت های پیشرو در حوالی 1834، 1877 و 1916 دلار می باشد.

آینده قیمت صندوق طلا

صندوق پشتوانه طلای لوتوس بزرگترین صندوق طلا در ایران است و به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است. بدیهی ست که سایر صندوق های طلا نیز عملکردی کم و بیش مشابه با این صندوق دارند.

تقریبا یک ماه می شود که صندوق طلا در اصلاح قیمتی طی مسیر می کند از 9400 تومان به محدوده 9000 تومان رسیده است. منطقه فعلی از نظر تکنیکی برای صندوق طلا بسیار مهم است.

تحلیل تکنیکال صندوق طلای لوتوس

در نگاهی ساده به نمودار قیمتی صندوق طلا مشاهده می شود که حمایت مهمی در حوالی 9000 تومان قرار دارد. این ناحیه تلاقی حمایت های استاتیک (خط افقی آبی رنگ) و همچنین کف کانال میان مدت صعودی می باشد. در اندیکاتور استوکاستیک هم شاهد نفوذ خط نمودار به منطقه اشباع فروش هستیم. این شواهد می تواند تاییده های صعودی قیمت در آینده را صادر کند.

در حال حاضر هدف 10200 تومان در میان مدت و هدف 14000 تومان در بلند مدت برای صندوق طلا در نظر گرفته می شود.

حمایت 8 هزار تومان در صندوق طلا معیار اصلی ما برای تغییر روند به حساب می آید و در صورتی که از دست برود دیدگاه ما به روند صعودی تغییر خواهد کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *