تحلیل تکنیکال شبندر به همراه نمودار (17 فروردین ماه 1399)

تحلیل تکنیکال شبندر به همراه نمودار (17 فروردین ماه 1399)

شرکت پالایش نفت بندرعباس از سال 1375 با تغییر نام شرکت ملی گاز مایع ایران تاسیس گردید. این شرکت در گروه “فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای” در بازار بورس طبقه بندی شده است.

در حال حاضر 10 شرکت پالایشی در حوزه پالایش نفت خام و میعانات گازی فعالیت می کنند که بر اساس ظرفیت پالایش، شرکت پالایش نفت بندر عباس در رده چهارم و از نظر پالایش نفت خام، تنها شرکتی است که قادر به پالایش نفت خام سنگین می باشد. نمودار زیر مقایسه ظرفیت پالایش نفت خام شرکت های پالایشی را نشان می دهد:

تحلیل تکنیکال شبندر به همراه نمودار (17 فروردین ماه 1399)

در حال حاضر، بازار اصلی محصولات شرکت، داخلی بوده و براساس قانون، شرکت مکلف به تحویل پنج فرآورده اصلی بعلاوه سوخت هوایی خود به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران است.

محصولات ویژه تولیدی شرکت (شامل نفتا، وکیوم باتومم، وکیوم سلاپس، لوبکات و …) در بورس های کالا و انرژی عرضه می شود و مشتریان عمده این فرآورده ها شرکت های قیرسازی و تولید کننده انواع روانکار ها هستند

شرکت پالایش نفت بندرعباس با پالایش روزانه 320 هزار بشکه نفت خام سنگین و میعانات گازی در حدود 16 درصد از سوخت مورد نیاز کشور را تامین می کند که علاوه بر تامین بخشی از نیازهای داخل، امکان صادرات فرآورده های تولیدی را نیز دارد.

این شرکت در اسفند ماه سال 1390 در بورس اوراق بهادار تهران، در گروه “فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای” با نماد “شبندر” درج شد و سهام آن برای اولین بار در تیر ماه سال 1391 در بازار دوم بورس عرضه شد که پس از افزایش سهام شناور آزاد به بازار اول راه یافت اما در مهر ماه سال قبل به علت کاهش سهام شناور آزاد مجددا به بازار دوم تنزل نمود.

بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی شرکت، افزایش سرمایه شرکت از 13800000 میلیون ریال به مبلغ 28688000 میلیون ریال معادل 117 درصد، از محل سایر اندوخته شرکت به منظور اصلاح ساختار مالی و انتقال مخارج سرمایه گذاری شده در سنوات قبل، صورت خواهد گرفت.

طی معاملات امروز بیش از 52 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 9773 ریال ( 0.69% +) مورد معامله قرار گرفت.

قیمت سهام این شرکت نیز توام با سقوط شدید قیمت نفت، با افت روبرو شد که باعث عمیق تر شدن اصلاح این سهم گردید و قیمت سهم از حوالی 1200 تومان تا 890 تومان کاهش یافت. در ادامه باید دید روند قیمتی نفت جهانی در روزها و ماه های آتی به چه شکل خواهد بود و این افت تا چه میزان می تواند بر سودسازی این شرکت تاثیر گذار باشد.

تحلیل تکنیکال شبندر به همراه نمودار (17 فروردین ماه 1399)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از دید تکنیکالی، روند نزولی قیمت با برخورد به حمایت محدوده خط میانی کانال صعودی و همچنین بازه حمایتی 843-927 تومان متوقف شد و قیمت آن از 890 تومان تا 980 تومان رشد کرد. در صورت تداوم روند صعودی، قیمت آن می تواند به همراه نوسانات، تا قیمت 1276 تومان (سقف قبلی) رشد کند. درصورت عبور از آن، اهداف  1525-1550 تومان و 1730-1773 تومان برای سهم در دسترس خواهند بود. لازم به ذکر است تثبیت روی هر هدف، هدف بعدی را فعال خواهد کرد.

از طرف دیگر در صورت افزایش عرضه و افت بیشتر قیمت سهم، حمایت های آن بازه 843 – 927 تومان و 724 تومان خواهند بود.

شما می توانید جهت مشاهده آپدیت نمادهای معرفی شده در سیگنال و رصد بازار به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
    • سلام، هنوز اطلاعیه ای در رابطه با تاریخ مجمع در کدال منتشر نشده.

  • باسلام ،اکثرنمادهای پالایشی،این روزهاحال خوشی ندارند شبندراز سه ماه تابحال یک بار رنگ ۱۲۰۰ رو به خود دیده ،ان موقع وصعیت نفت به این وضع نداشتیم ونیزکرونا هم نبود !بنظرم شبندر مدیر خوبی ندارد !