اعداد جالب شاخص کل در صعود و نزول های بازار از شهریور تا دی 1400

اعداد جالب شاخص کل در صعود و نزول های بازار از شهریور تا دی 1400
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

همانطور که مشاهده می کنید، شاخص کل از شهریور 1400 وارد یک روند نزولی خسته کننده شده است. روندی که بین سقف و کف کانال ترسیم شده، قیمت در حال نوسان است. از ماهیت روند نزولی این است که هر بار کف جدید، پایین تر از کف قبل شکل میگیرد و همچنان سقف جدید نیز پایین تر از سقف قبلی شکل میگیرد. اما آیا دقت کرده اید که چرا انقدر این حرکت نزولی خسته کننده و کسل کننده شده است ؟

در این گزارش سعی شده تمام سیکل های صعودی و نزولی شاخص کل در کانال نزولی که از ابتدای شهریور در آن در حال حرکت است به دقت بررسی گردد. پس از بررسی شاهد اتفاق جالبی هستیم. این که در هر بار صعود، شاهد شکل گیری 8 الی 12 کندل صعودی هستیم اما در نزول ها، ابتدا 14 کندل سپس 16 کندل و سپس 24 کندل به طول انجامیده است.

از این گزاره می توان دو موضوع را برداشت کرد:

1: می توانیم متوجه شویم نزول های شاخص هر بار از دفعه قبل بیشتر طول کشیده. یعنی اصلاح زمانی هم گریبان گیر شاخص شده است و همین موضوع است که کار را کسل کننده تر کرده.

2: احتمالا بتوان با پیدا کردن رابطه ای منطقی بین تعداد کندل های نزولی اخیر شاخص، تا حدودی مشخص کرد چه زمانی به کف کانال خواهیم رسید و احتمالا رشدی کوتاه ( حداقل به اندازه رشد های قبلی با میانگین 10 کندل داشته باشیم ) در تصویر بعدی، همین دیتا را با مقدار زوم بیشتر (کوتاه مدت تر) میبینیم.

جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *