روز پر نوسان بانک دی یک روز پس از بازگشایی

روز پر نوسان بانک دی یک روز پس از بازگشایی

بانک دی یکی از بانک های پر حاشیه این روزهای بازار سرمایه است. از تغییر میزان افزایش سرمایه گرفته تا ریزش 78 درصدی قیمت از سقف مرداد ماه و نوسان های لحظه ای و شدید قیمتی سهم.

پس از بازگشایی حدود 30 درصدی سهم در روز قبل، در انتهای معاملات سهم در قیمت 114 تومان با صف فروش روبرو شد. امروز نیز سهم با صف فروش سنگین معاملات خود را آغاز کرد اما با گذشت حدود یک ساعت از شروع معاملات، ز تقاضای سنگینی برای سهم شکل گرفت و صف فروش 1 میلیاردی آن جمع اوری شد و سهم به صف خرید رسید و تا انتها نیز صف خرید خود را حفظ کرد.

تابلو معاملات نماد بورسی دی

حجم معاملات3.2 میلیاردارزش معاملات376.9 میلیارد تومانقدرت خریدار / فروشنده حقیقی0.83
قیمت پایانی1172 ریال (%0.43+)قیمت آخرین معامله1225 ریال (%4.97+)ورود / خروج پول حقیقی1.01+ میلیارد تومان

تحلیل تکنیکال دی

بررسی سهم طبق داده های هفتگی نشان از رشد قیمتی سهم در قالب یک موج انگیزیشی پر قدرت می دهد که موج سوم در قیمت 391 تومان (تعدیل شده) به اتمام رسید و سهم از آن زمان، بیش از 78 درصد از سقف قیمتی خود فاصله گرفته است که با توجه به این میزان ریزش، پس گرفتن سقف 391 تومان در کوتاه مدت، کمی دور از تصور است.

از دید امواج الیوت برای سهم دو حالت می تواند رخ دهد، حالت اول اینکه موج 4 اصلاحی سهم به اتمام رسیده باشد و سهم با شیب خوبی در قالب موج 5 به سمت سقف قبلی حرکت کند و حتی از سقف قبلی نیز فراتر رود.

نمودار تکنیکال نماد دی
هفتگی، لگاریتمی، تعدیل عملکردی

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

حالت دوم را می توان پیچیده تر از سناریو اول در نظر گرفت. به این صورت که اصلاح سهم در قالب موج 4 همچنان ادامه دار باشد و رشد فعلی آن، یک ریز موج میانی (ایکس موج) باشد و سپس ادامه اصلاح سهم در قالب ریزموج Y بصورت زمانی/ قیمتی ادامه یابد.

خط روند حمایتی آبی رنگ را می توان حد تمایز این دو سناریو در نظر گرفت، در صورت حفظ خط روند سناریو اول اعتبار بالاتری خواهد داشت و از دست دادن این سطح، نشان از پیچیده بودن اصلاح موج 4 و تغییر سناریو موجی فوق است.

حمایت مهم سهم پس از خط روند حمایتی آبی رنگ، حوالی 80-86 تومان خواهد بود.

مقاومت های مسیر صعودی سهم را می توان 155 تومان و سپس حوالی 222 تومان در نظر گرفت.

جمع بندی:

برای ورود به سهم بهتر از در نزدیکی حمایت ها اقدام کرد و در میانه راه ورود به سهمی که هنوز روند آن مشخص نشده است کمی پر ریسک خواهد بود.

تحلیل های ارائه شده سیگنال به دلیل تحت پوشش دادن همه نمادها در تایم فریم هفتگی صورت می گیرد و شما می توانید جهت مشاهده بروز نمادها، در خواست های خود را زیر همین مقاله برای ما کامنت کنید تا در گزارش تحلیل های درخواستی آخر هفته و یا کانال تلگرام به آدرس تحلیل با سیگنال (Signal_tahlil) توسط کارشناسان ما تحلیل نمادها صورت گیرند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *