تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد چکاوه (25 مهر ماه 1398)

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد چکاوه (25 مهر ماه 1398)

شرکت کاغذ سازی وداد در فروردین 1367 در تهران به ثبت رسید و نام آن در تیر ماه 1369 به شرکت صنایع کاغذ سازی کاوه تغییر یافت. در بهمن 1375، شخصیت حقوقی از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده و از بهمن 1375 صنایع کاغذ سازی کاوه در گروه کاغذ و محصولات کاغذی بورس اوراق بهادار درج شده است.

موضوع فعالیت صنایع کاغذ سازی کاوه

شرکت صنایع کاغذ سازی کاوه در صنعت سلولزی با تولید انواع کاغذ بسته بندی شامل کاغذ قهوه ای، کاغذ تست لاینر، کاغذ فلوتینگ از ضایعات بازیافتی کاغذ و کارتن (آخال) فعالیت دارد. ظرفیت عملی این شرکت در سال 1394، 28844 تن در سال بوده و سهم 5.4 درصدی در تولید انواع کاغذ بسته بندی در کشور را داشته است. با اینحال از اواخر سال 1394 و با به بهره برداری رسیدن ظرفیت های جدید و بزرگ تولید انواع کاغذ بسته بندی در اقصی نقاط کشور، قطعاً سهم از تولید کاغذ تنزل یافته است.

با توجه به عدم نظارت کافی از سوی نهاد ها و سازمان های مسئولِ ظرفیت اسمی و واقعی، تولید انواع کاغذ بسته بندی در کشور بسیار بیشتر از تقاضا بوده و علی رغم مشکلات موجود در کشور در بحث منابع آب، تولید کنندگان زیادی به مجموعه تولیدکنندگان اضافه شده اند که مشکلات عدیده ای را در مسیر تامین آخال (با توجه به ممنوعیت واردات) به وجود آورده اند و به نظر می رسد در آینده هم این ریسک به معضل بزرگی برای شرکت های با ظرفیت محدود و قدیمی تبدیل شود.

سرمایه و ترکیب سهامداران چکاوه

سهامدار درصد سهام
شرکت گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین 65.95
شخص حقیقی 2.57
شخص حقیقی 1.34
سایر 30.14

وضعیت تولید و فروش شرکت

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد چکاوه (25 مهر ماه 1398)

چکاوه در پنج ماه نخست سال جاری به صورت میانگین، ماهانه 8 میلیارد و 600 میلیون تومان فروش داشته که این رقم در شهریور ماه با 10 درصد افزایش، به 9 میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است. فروش مرداد ماه شرکت 9 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

صنایع کاغذ سازی کاوه در نیمه نخست سال گذشته مجموعاً 18 میلیارد تومان فروش داشته که این عدد در نیمه نخست امسال به 53 میلیارد تومان رسیده که پیشرفت قابل توجهی است. (200 درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته) تحلیل های ما نشان از احتمال بالای دستیابی شرکت به فروش 100 میلیارد تومان برای سال 98 دارد.

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد چکاوه (25 مهر ماه 1398)

عمده ی فروش این شرکت فلوتینگ 130 گرمی است. فلوتینگ در کارتن سازی کاربرد دارد. این محصول در شهریور ماه 95 درصد افزایش تولید و 65 درصد افزایش فروش داشته و نرخ فروش تغییر چندانی نکرده است.

اخبار مرتبط با چکاوه

  • شرکت در نظر دارد در کوتاه مدت از طریق خرید تسهیلات خرید دین و فروش ساختمان دفتر مرکزی خود در تهران (میدان هفت تیر)، بخشی از کمبود سرمایه در گردش خود را جبران کند. در این خصوص مکاتبه لازم برای کارشناسی مجدد ملک صورت گرفته تا قیمت پایه مشخص و در اسرع وقت آگهی مزایده آن در نشریات کثیر الانتشار چاپ شود.
  • میزان پیشرفت طرح در حال اجرای بیستون طبق صورت های مالی میان دوره ای منتهی به 31 شهریور 98، 51 درصد اعلام گردیده است. زمان پایان اجرای پروژه پایان نیمه دوم 1399 خواهد بود.
  • تولید کاغذ های قهوه ای، تست لاینر و فلوتینگ با گرماژ کمتر به عنوان محصولات جدید سال جاری تا کنون با جدید دنبال شده و از نظر کیفی این محصولات مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

تحلیل تکنیکال چکاوه

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد چکاوه (25 مهر ماه 1398)
برای مشاهده تصویر با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

چکاوه از مرداد 97 وارد یک روند صعودی شده و تا کنون بیش از 650 درصد بازدهی داشته است. با اینحال با نزدیک شدن به مقاومت 161.8 درصد کانال فیبوناچی و پیوت سوم ماهانه، در آستانه ی یک روند نزولی قرار گرفته است.

از منظر موج شماری الیوت به نظر می رسد موج 5 از 3 این سهم به اتمام رسیده و وارد دامنه موج 4 شده ایم. حمایت های پیش روی سهم 1150 تومان و 960 تومان (محتمل تر) خواهد بود.

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد چکاوه (25 مهر ماه 1398)
برای مشاهده تصویر با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از نظر اندیکاتور MACD، خط MACD در حال نزدیک شدن به خط سیگنال بوده و میله های هیستوگرام در حال کوچکتر شدن هستند. این اولین نشانه ی نزولی است. اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز خط 70 را به طرف پایین شکسته که نشانه ی نزولی است.

در نتیجه از منظر تکنیکالی توصیه می کنیم در این قیمت ها تنها نظاره گر باشید تا نماد اصلاح خود را به اتمام رساند مگر اینکه توجیه بنیادی خیلی قوی برای ورود به این سهم دارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *