تحلیل بنیادی چکاوه | آذر 1400

تحلیل بنیادی چکاوه | آذر 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش، بیشتر بخوانید.

درباره شرکت صنایع کاغذسازی کاوه

شرکت صنایع کاغذسازی کاوه در سال 1367 با نام شرکت صنایع کاغذی وداد به‌صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید پس از دو سال فعالیت در سال 1369 با تصمیم سهام‌داران نام شرکت به صنایع کاغذسازی کاوه تغییر یافت. پس از گذشت 8 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهام‌داران در سال1375 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و سال 1376 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید کاغذ، مقوا و سایر فرآورده‌های جنبی است. ماده اولیه مصرفی شرکت آخال قهوه‌ای می‌باشد. مرکز اصلی شرکت و کارخانه آن در شهر صنعتی کاوه در شهرستان کاوه واقع است.

روند سودآوری چکاوه

روند سودآوری چکاوه

شرکت چکاوه در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ایجاد 352018 میلیون ریال سود شده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400 ، 4% و نسبت دوره دوم سال 1399حدود 1323% افزایش داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

چکاوه در گزارش 3 ماهه دوم 1400 رشد 71% را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است که این نسبت بیشتر از تورم و عدد قابل قبولی در نرخ رشد است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

بررسی عملکرد ۳ ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره‌های سه‌ ماهه در یک سال گذشته نشان می‌دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه چهارم سودسازی را به خود اختصاص داده و رتبه خوبی از این جایگاه محسوب نمی شود.

روند فروش شرکت چکاوه

روند فروش شرکت چکاوه

چکاوه در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 709218 میلیون‌ریالی را ثبت نموده که این میزان نشان‌دهنده رشد 78% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک چکاوه

بررسی محصول استراتژیک چکاوه

شرکت چکاوه به طور عمده در عرضه 2 گروه محصول فعالیت می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر فلوتینگ 130 گرمی بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و کالای استراتژیک محسوب می‌گردد.

نرخ فروش محصول استراتژیک چکاوه

نرخ فروش محصول استراتژیک چکاوه

میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه ‌ماهه دوم 1400 نسبت به دوره سه‌ماهه اول 1400، درمجموع 11% کاهش داشته است و عدم رشد نرخ فروش در مواجهه با شرایط تورمی نکته قابل توجهی است و در ماههای بعد باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

میزان فروش محصول استراتژیک در چکاوه

میزان فروش محصول استراتژیک در چکاوه

میانگین میزان فروش شرکت در سه‌ ماهه دوم 1400 نسبت به دوره اول 1400، 20% افزایش و نسبت به دوره دوم سال 1399، 8% کاهش داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد چکاوه

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد چکاوه

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام چکاوه در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی ضعیف بین قیمت سهم و رفتار سهام‌دارهای حقیقی و حقوقی است به همین دلیل نمی‌توان ارتباط مناسبی بین این دو پیدا کرد.

تطبیق قیمت سهم چکاوه و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم چکاوه و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار چکاوه نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی متوسطی بین این دو وجود دارد پس بهتر است در هنگام تحلیل سهم باید نیم‌نگاهی به وضعیت بازار و شاخص کل بورس داشته باشیم.

ریسک‌های بااهمیت که ممکن است وضعیت سودآوری شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهند عبارت‌اند از:

  • تغییر تکنولوژی
  • ملاحظات قانونی
  • ورود رقبای جدید
  • نحوه تأمین مواد اولیه
  • تحریم ها
  • فقر دانش فنی و تکنولوژی فرایندی
  • شیوع ویروس کرونا و تاثیر بر بازار مصرف کاغذ

ارزیابی

ارزیابی چکاوه

آخرین اطلاعات شرکت چکاوه درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *