تحلیل بنیادی شلعاب

تحلیل بنیادی شلعاب

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

درباره شرکت لعاب ایران

شرکت لعاب ایران در سال 1360 به‌صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید.

با تصمیم سهام‌داران دو بار مرکز اصلی شرکت تغییر یافت. ابتدا سال 1369 مرکز اصلی شرکت از تهران به زرقان فارس منتقل و در مرحله دوم سال 1376 مرکز اصلی شرکت از زرقان به تهران منتقل گردید.

پس از گذشت 13 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهام‌داران در سال 1373 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و سال 1374 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و فروش لعاب و رنگ وابسته به صنایع کاشی و سرامیک است.

مواد اولیه مصرفی شرکت عبارت است از: اکسید روی، سیلیکات زیرکونیوم، اسید بوریک، فلدسپار پتاسیک، سیلیکات زیرکونیوم 5، نیترات پتاسیم، کربنات کلسیم، کائولن، کربنات سدیم و سیلیس

مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه آن در زرقان فارس واقع گردیده است.

تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 140 نفر می‌باشد.

در زمان تنظیم این گزارش گزارشات فصلی سه ماهه سوم 1400 منتشر نشده لذا مبنای بررسی سود  و زیان، گزارشات فصلی سه ماهه دوم1400 است.

روند سودآوری شلعاب

شرکت شلعاب در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 33903 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400، 302% و نسبت دوره دوم سال 1399، 489% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

شلعاب در گزارش 3 ماهه دوم 1400 شرکت رشد 275% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این نسبت بیشتر از تورم و عدد قابل قبولی در نرخ رشد است.

بررسی عملکرد ۳ ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره‌های سه‌ماهه یک سال گذشته نشان می‌دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه اول سودسازی را به خود اختصاص داده است.

روند فروش شرکت شلعاب

شلعاب در سه ماه سوم سال ۱۴۰۰ فروش 317482 میلیون‌ریالی را ثبت نماید که این میزان نشان‌دهنده رشد 112% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک شلعاب

در حال حاضر تنها محصول تولیدی شرکت لعاب کاشی و سرامیک است. به همین دلیل نرخ فروش و روند فروش این محصول را بررسی می‌کنیم.

نرخ فروش محصول استراتژیک شلعاب

میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه‌ماهه سوم 1400 نسبت به دوره سه‌ماهه دوم 1400، درمجموع 5% کاهش داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در شلعاب

میانگین میزان فروش شرکت در سه‌ماهه سوم 1400 نسبت به دوره دوم 1400، 4% و نسبت به دوره سوم سال 1399، 134% افزایش داشته است. لازم به ذکر است فروش شرکت در آبان99 صفر بوده است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد شلعاب

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام شلعاب در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی متوسط بین قیمت سهم و رفتار سهام‌دارهای حقیقی است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقیقی در هنگام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم شلعاب و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار شلعاب نشان می‌دهد این سهم در برخی ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی کمی بین این دو وجود دارد و نمی‌توان ارتباط مستقیم قابل استنادی بین این دو پیدا کرد.

ریسک‌های بااهمیت که ممکن است وضعیت سودآوری شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهند عبارت‌اند از:

  • تهیه و کیفیت مواد اولیه
  • فرسودگی تجهیزات
  • تولید محصول نامنطبق
  • عدم پیشرفت پروژه‌ها مطابق برنامه
  • کاهش تقاضا
  • ناقص بودن سبد محصولات
  • بالا بودن قیمت تمام شده
  • افزایش هزینه مالی
  • نقدینگی

ارزیابی

باتوجه‌به پارامترهای بررسی شده در این مقاله شلعاب امتیازهای زیر را در ارزیابی کسب می‌نماید.

آخرین اطلاعات شرکت شلعاب درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *