تحلیل بنیادی سصفها | مرداد 1400

تحلیل بنیادی سصفها | مرداد 1400

آشنایی با شرکت سیمان اصفهان

شرکت سیمان اصفهان در سال 1334 به‌صورت سهامی خاص به ثبت رسید و در سال 1337 عملاً مورد بهر برداری قرار گرفت

روند سودآوری سصفها

روند سودآوری سصفها

بررسی روند سهام سیمان اصفهان نشان می‌دهد این سهم از دوره سوم سال 1398 روند روبه‌رشدی را آغاز کرده و تا به امروز موفق شده است ادامه این روند صعودی را ادامه دهد.

شرکت سیمان اصفهان در سه ماه اول سال 1400 معادل 935318 میلیارد ریال سود را محقق کرده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال 1399 رشد 264% را نشان می‌دهد.

از طرفی مقایسه سود سه ماه اول 1400 و سه ماه آخر 1399 نشان می‌دهد سودآوری شرکت 30% رشد داشته است.

باتوجه‌به موارد بررسی شده می‌توان به این نتیجه رسید که سیمان اصفهان در حال حاضر وضعیت روبه‌رشد و مناسبی دارد.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

مقایسه نرخ رشد بر اساس گزارشات 3ماهه اول سالهای گذشته

مقایسه نرخ رشد بر اساس گزارشات 3ماهه اول سالهای گذشته سصفها

در مقایسه نرخ رشد باید به دو موضوع توجه کرد

  • اول اینکه آیا این نرخ رشد از میزان تورم بیشتر است یا خیر؟
  • دوم اینکه آیا سود ساخته شده در آخرین گزارش ارائه شده آن، اولین یا دومین سود عالی در یک سال اخیر است یا خیر؟
  • تورم  سالانه در زمان نگارش این گزارش 46%  برآورد شده است.

مقایسه سود شرکت در آخرین گزارش منتشر شده از سوی شرکت رشد 382% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این عدد بیش از 7 برابر رشد تورم است پس می‌توان گفت شرکت در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.

از طرفی بررسی عملکرد آخرین دوره شرکت و مقایسه آن با یک سال گذشته نشان می‌دهد سود این دوره شرکت بهترین سود در یک سال گذشته بوده است.

روند فروش شرکت سصفها

روند فروش شرکت سصفها

در این بخش به بررسی میزان فروش ماهیانه شرکت خواهیم پرداخت. در واقع به کمک این روش می‌توان پیش‌بینی کرد که گزارش فصل بعد شرکت چگونه خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند فروش شرکت در ماه‌های مختلف اغلب درحال‌رشد بوده است.

سصفها موفق شده در سه ماه اول سال 1400 فروش 1138800 میلیون‌ریالی را ثبت نماید که این میزان نشان‌دهنده رشد 138% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

محصول استراتژیک سصفها

محصول استراتژیک سصفها

شرکت در حال حاضر محصولات مختلفی را به بازار عرضه می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر سیمان معمولی که مصرف ساختمانی و عمرانی دارد بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده است.

نرخ فروش محصول استراتژیک

نرخ فروش محصول استراتژیک سصفها

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش  داشته است هر چند این افزایش بکام سیمانی ها چندان مطلوب نبوده و درخواست افزایش قیمت بیشتری داشته اند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین نرخ فروش سیمان در آخرین دوره نسبت به دوره ماقبل آخر رشد 25% را تجربه کرده است.

میزان فروش محصول استراتژیک سصفها

میزان فروش محصول استراتژیک سصفها

بررسی میزان فروش در فصول مختلف فعالیت به ما نشان می‌دهد در حال حاضر شرکت در دوره رکود یا رونق قرار دارد. اگر میانگین میزان فروش افزایش‌یافته باشد یعنی شرکت در دوره رونق قرار دارد اما اگر این میانگین در حال کاهش باشد یعنی شرکت وارد دوره رکود گشته است. مقایسه‌ها نشان می‌دهد میانگین فروش شرکت نسبت به دوره قبل 19% رشد داشته اما این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 12% کاهش داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی

تحلیل بنیادی سفهصا

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت بیشتر از آنکه وابسته به رفتار سهامداران خاصی باشد ناشی از هیجانات بازار است و طبق این مقایسه هیچکدام از معامله گران حقیقی یا حقوقی تاثیر معناداری بر روند قیمتی سهام نداشته اند.

تطبیق قیمت و شاخص کل

تحلیل بنیادی سفهصا

 مقایسه روند حرکت قیمت سهم و شاخص کل نشان می‌دهد این سهم تا قبل از آبان 1399 روندی مشابه با شاخص کل داشته است اما از آبان‌ماه تا نیمه بهمن حرکتی خلاف شاخص را در پیش گرفته و رشد خوبی را همانند سایر سهام گروه سیمانی تجربه کرده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران