تحلیل بنیادی سرود | مرداد 1400

تحلیل بنیادی سرود | مرداد 1400

درباره شرکت سیمان شاهرود

شرکت سیمان شاهرود سال 1363 به صورت سهامی خاص ثبت گردید این شرکت در سال 1366 و با تصمیم سهامداران از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید.

در حال حاضر شرکت دو محصول سیمان صادراتی و وارداتی تولید و به بازار عرضه می نماید.

روند سودآوری شرکت سرود

تحلیل بنیادی سرود | مرداد 1400

روند روزانه و رصد لحظه‌ای بازار سرمایه را می‌توانید از کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال پی‌گیری نمائید.

بررسی روند سود آوری سرود نشان می دهد شرکت در سه سال اخیر روند سودسازی سرود بصورت صعودی بوده و موفق به افزایش سود خود در دوره های مختلف گردید است.

شرکت در سه ماه اولیه 1400 سودی معادل 2144930 میلیون ریالی به دست آورده است. سود این دوره در مقایسه با سه ماه پایان سال 1399 رشدی 18% و نسبت به سه ماه اول سال 1399 رشدی 216% را به ثبت رسانده است.

مقایسه نرخ رشد سه ماهه اول سالهای گذشته

تحلیل بنیادی سرود | مرداد 1400

مقایسه نرخ رشد در تحلیل بنیادی سهام یکی از مباحث مهم و کاربردی می باشد.خصوصا در بازار تورمی ایران، این مقایسه می تواند شرکتهایی که رشد بیشتری از تورم سالیانه کشور دارند را مشخص کند.بر این مبنا شرکت ها باید بتوانند در گزارش آخر خود درصد سود بیشتری نسبت به سال گذشته ساخته باشند.این عدد متغیر است ولی با توجه به تورم موجود فعلی این عدد را 44 درصد در نظر گرفته ایم.

همچنین شرکتی در این مقایسه جایگاه بهتری را به دست می آورد که سود ساخته شده در آخرین گزارش ارائه شده آن، اولین یا دومین سود عالی در یک سال اخیر باشد.

سود شرکت در آخرین گزارش منتشر شده رشد 158% را تجربه کرده است  که این میزان بیش از سه برابر تورم می باشد.

همچنین بررسی سود ساخته شده آخرین گزارش نشان می دهد که این دوره در یک سال گذشته از لحاظ رتبه در جایگاه اول قرار می گیرد.

روند فروش سرود

تحلیل بنیادی سرود | مرداد 1400

در این بخش به بررسی میزان فروش ماهیانه شرکت خواهیم پرداخت. در واقع به کمک این روش می توان پیش بینی کرد که گزارش فصل بعد شرکت چگونه خواهد بود.

نمودار سرود در سال های گذشته نشان می دهد علارقم فراز و فرودها اما روند فروش شرکت در مجموع رو به رشد بوده است و می توان به عنوان نکته ای مثبت به آن توجه کرد.

شرکت در سه ماه اول سال 1400 موفق به ثبت فروش 1558099 میلیون ریالی گردیده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 121% داشته است که نشان دهنده وضعیت مناسب شرکت می باشد.

محصول استراتژیک سرود

تحلیل بنیادی سرود | مرداد 1400

تنها محصول شرکت در حال حاضر سیمان می باشد. که قسمتی از آن صادر و قسمتی هم در بازار داخلی مصرف می شود. در شرکت سرود بخش قابل توجهی از تولید سیمان به خارج صادر می شود و درسال گذشته نیز که نرخ برابری ریال دربرابر سایر ارزها کاهش یافته بود سود این صادرات سود خوبی برای سرود ایجاد نموده است. از سویی دیگر با توجه به شرایط پر تغییر سیاسی و ارزی ، وابستگی به صادرات و نداشتن بازارهای جایگزین داخلی می تواند ریسک شرکت را افزایش دهد.

نرخ فروش محصول استراتژیک سرود

تحلیل بنیادی سرود | مرداد 1400

از آنجایی که محصول استراتژیک بیشترین میزان فروش و سود آوری را برای شرکت به ارمغان می آورد رشد آن نسبت به دوره قبلی یک نکته مثبت به حساب آمده و می تواند میزان سود سازی شرکت را افزایش دهد.

بررسی ها نشان می دهد که میانگین نرخ فروش محصول اصلی شرکت در آخرین دوره نسبت به دوره ماقبل آخر رشد 113% داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک

تحلیل بنیادی سرود | مرداد 1400

این بخش به ما این امکان را می دهد تا بدانیم شرکت در حال حاضر در دوره رونق یا رکود قرار دارد.

مقایسه میزان فروش آخرین دوره و دروه ماقبل رشد 2% را نشان می دهد. از آنجایی که این رشد چشمگیر نیست می توان گفت شرایط شرکت تغییر چندانی نداشته است.

تطبیق قیمت سهام سرود و شاخص کل

تطبیق قیمت سهام سرود و شاخص کل

بررسی نمودار قیمت و مقایسه آن با شاخص کل نشان میدهد رفتار سهم در یک سال گذشته شباهت زیادی به رفتار شاخص کل داشته و می توان گفت همبستگی بالایی بین این دو برقرار است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *