تحلیل بنیادی ساراب | مرداد 1400

تحلیل بنیادی ساراب | مرداد 1400

درباره شرکت سیمان داراب

این شرکت در سال 1366 و با سرمایه اولیه 5 میلیون ریال به ثبت رسیده است و در سال 1382 به بهره برداری رسیده است.

شرکت سیمان داراب در سال 1383 به عنوان 400 شرکت در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرش شد.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

روند سودآوری شرکت ساراب

بررسی نمودار سودآوری شرکت نشان دهنده رو به رشد بودن سودآوری در سال های خیر است. نکته مهم در مورد سودآوری شرکت این است که شرکت سیمان داراب هیچگاه در طول سال های فعالیت خود زیان ده نبوده که نشان دهنده مدیریت قوی این شرکت است.

شرکت سیمان داراب در سه ماه ابتدایی سال 1400 موفق به ثبت 2394995 میلیون ریال سود گردیده است. که این میزان نسبت به دوره قبل 13% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 254% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد 3ماهه اول سالهای گذشته

در مقایسه نرخ رشد باید به دو موضوع توجه کرد

 اول اینکه آیا این نرخ رشد از میزان تورم بیشتر است یا خیر؟

دوم اینکه آیا سود ساخته شده در آخرین گزارش ارائه شده آن، اولین یا دومین سود عالی در یک سال اخیر است یا خیر؟

  • تورم سالانه در زمان نگارش این گزارش 44% برآورد می شود.

مقایسه سود شرکت در آخرین گزارش منتشر شده از سوی شرکت رشد 139% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این عدد بیش از 2 برابر رشد تورم است پس می‌توان گفت شرکت از این بابت در شرایط مناسبی قرار دارد.

از طرفی بررسی عملکرد آخرین دوره شرکت و مقایسه آن با یک سال گذشته نشان می‌دهد سود این دوره شرکت در جایگاه بالاتری نسبت به دوره های قبل قرار دارد.

روند فروش شرکت

در این بخش به بررسی میزان فروش ماهیانه شرکت خواهیم پرداخت. در واقع به کمک این روش می‌توان پیش‌بینی کرد که گزارش فصل بعد شرکت چگونه خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند فروش شرکت در ماه‌های ابتدایی سال1400 تا کنون روند کاهشی را پشت سر گذاشته است و این موضوع می تواند سبب تاثیر منفی بر سوددهی شرکت بگذارد.

ساراب موفق شده در سه ماه اول سال 1400 فروش 762450 میلیون‌ریالی را ثبت نماید که این میزان نشان‌دهنده رشد 80% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

محصول استراتژیک ساراب

شرکت در حال حاضر سیمان پاکتی، فله و صادراتی را به بازار عرضه می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر سیمان پاکتی و سیمان فله تیپ2 تقریبا تمامی میزان فروش را به خود اختصاص داده اند.

نرخ فروش سیمان فله ساراب

افزایش قیمت سیمان منوط به قیمت های اعلامی است و شرکتهای سیمانی نمی توانند گرانتر ازنرخه تعرفه بفروشند.میانگین نرخ فروش محصول سیمان فله در آخرین دوره نسبت به دوره ماقبل آخر رشد 25% را تجربه کرده است.

میزان فروش سیمان پاکتی ساراب

بررسی میزان فروش در فصول مختلف فعالیت به ما نشان می‌دهد در حال حاضر شرکت در دوره رکود یا رونق قرار دارد. اگر میانگین میزان فروش افزایش‌یافته باشد یعنی شرکت در دوره رونق قرار دارد اما اگر این میانگین در حال کاهش باشد یعنی شرکت وارد دوره رکود گشته است.

مقایسه‌ها نشان می‌دهد میانگین میزان فروش شرکت نسبت به دوره قبل 27% کاهش داشته اما این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 28% داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی ساراب

عملکرد حقیقی و حقوقی ساراب

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت می دهد رفتار قیمت سهم تا حدود زیادی به رفتار سهامداران حقوقی وابسته است.

تطبیق قیمت ساراب و شاخص کل

تطبیق قیمت ساراب و شاخص کل

مقایسه قیمت سهم و شاخص کل نشان می دهد این دو تا حدی رفتار شبیه یکدیگر دارند

آخرین اطلاعات شرکت درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *