تحلیل بنیادی دکیمی | آذر 1400

تحلیل بنیادی دکیمی | آذر 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

درباره شرکت صنعتی کیمیدارو

شرکت صنعتی کیمیدارو درسال 1344 با نام شرکت سهامی صنعتی هوخست به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در سال 1344 مورد بهره برداری قرار گرفت. سال 1370نام شرکت به صنعتی کیمیدارو تغییر یافت.

پس از گذشت 26 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال 1370شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و همان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد. فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و توزیع انواع محصولات دارویی، آرایشی، بهداشتی، شیمیایی و تولید نیمه صنعتی و صنعتی مواد مذکور است. نشانی مرکز اصلی شرکت و کارخانه تهران کیلومتر 3 جاده آبعلی بوده و تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 416نفر می باشد.

روند سودآوری دکیمی

روند سودآوری دکیمی

بررسی نمودار سودآوری بر اساس گزارش‌ها عملکرد سه‌ ماهه شرکت نشان‌دهنده روبه ‌رشد بودن سودآوری در دو سال اخیر است. شرکت دکیمی در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 832811 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره قبل 1% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 55% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه سود شرکت در گزارش منتشر شده مربوط به سه ماهه دوم 1400، 3% رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که با توجه به نرخ تورم این رشد چشمگیر نیست و رتبه خوبی در نرخ رشد محسوب نمی شود

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد پنج دوره آخر دکیمی

بررسی عملکرد سه ماهه دوم۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه سوم سود سازی را به خود اختصاص داده و جزو رتبه های اول و دوم نیست.

روند فروش شرکت دکیمی

روند فروش شرکت دکیمی

دکیمی در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 1223927 میلیون‌ریالی را محقق نموده و رشد 93% را نسبت به مدت مشابه سال 1399 را نشان می دهد. افزایش فروش معمولا باید با افزایش سوددهی همراه باشد اما در اینجا این اتفاق رخ نداده و رویدادهای شرکت خصوصا صورت هزینه ها باید با دقت بیشتری بررسی شود.

بررسی محصول استراتژیک دکیمی

بررسی محصول استراتژیک دکیمی

شرکت در حال حاضر 6 گروه محصول به بازار عرضه می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر آمپول بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده اما بررسی صورت های مالی نشان می دهد از نظر ریالی بیشترین میزان فروش مربوط به گروه محصولات قرص و دراژه می باشد و دربررسی کالای استراتژیک این گروه محصول مورد بررسی قرار می گیرد.

نرخ فروش محصول استراتژیک دکیمی

نرخ فروش محصول استراتژیک دکیمی

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه ماهه دوم1400 نسبت به دوره قبل 18% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در دکیمی

میزان فروش محصول استراتژیک در دکیمی

میانگین فروش شرکت نسبت به دوره قبل 68% افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 28% رشد داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دکیمی

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دکیمی

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت در یک سال گذشته نشان ‌دهنده همبستگی متوسط بین قیمت سهم و رفتار سهام داران حقیقی است.

تطبیق قیمت سهم دکیمی و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم دکیمی و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص بورس و نمودار دکیمی نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل بورس داشته و همبستگی متوسطی بین این دو وجود دارد و در هنگام تحلیل سهم هم باید به وضعیت بازار و شاخص کل بورس توجه داشته باشیم.

ارزیابی

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله، دکیمی امتیاز های زیر را در ارزیابی کسب می نماید.

ارزیابی دکیمی

آخرین اطلاعات شرکت دکیمی درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *