تحلیل بنیادی درازک | آذر 1400

تحلیل بنیادی درازک | آذر 1400

تحلیل بنیادی درازک – آذر 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش، بیشتر بخوانید.

درباره شرکت لابراتوارهای رازک

شرکت لابراتوارهای رازک درسال 1343 با نام شرکت سهامی لابراتوارهای فایزر تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در سال 1359 براساس مصوبه شورای انقلاب اسلامی تحت پوشش صنایع ملی ایران درآمد و در سال 1360 نام آن به شرکت لابراتوارهای رازک تغییر یافت.

پس از گذشت 27سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال 1370 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و در همان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید محصولات انسانی (قرص ، کپسول ، شربت ، پماد و ژل ) و دامی (مکمل و ویال) است. نشانی مرکز اصلی و دفتر شرکت در تهران، کیلومتر 10جاده مخصوص کرج بوده و تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 410 نفر می باشد.

روند سودآوری درازک

روند سودآوری درازک

بررسی نمودار سودآوری بر اساس گزارش‌ها عملکرد سه‌ماهه شرکت نشان‌دهنده روبه‌رشد بودن سودآوری در سه سال اخیر است. شرکت درازک در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 3626374 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره قبل 2% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 57% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه سود شرکت در آخرین گزارش منتشر شده در سه ماهه دوم 1400، رشد 13% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این عدد کمتر از تورم اعلامی از سوی سازمان های آماری است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

بررسی عملکرد ۳ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه دوم سود سازی را به خود اختصاص داده است.

روند فروش شرکت درازک

روند فروش شرکت درازک

درازک در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 2923266 میلیون‌ریالی را ثبت نموده که این میزان نشان‌دهنده رشد 45% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک درازک

بررسی محصول استراتژیک درازک

شرکت در حال حاضر 6 گروه محصول به بازار عرضه می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر گروه قرص انسانی بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده است. اما بررسی صورت های مالی نشان می دهد گروه ویال دامی از نظر ریالی میزان فروش بیشتری داشته است و لذا برای بررسی کالای استراتژیک گزینه مناسب تری است.

نرخ فروش محصول استراتژیک درازک

نرخ فروش محصول استراتژیک درازک

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در آخرین دوره نسبت به دوره ماقبل آخر 40% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در درازک

میزان فروش محصول استراتژیک در درازک

مقایسه‌ها نشان می‌دهد میانگین میزان فروش شرکت نسبت به دوره قبل 8% کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 11% رشد داشته است. کاهش چشمگیر فروش در مهر ماه 1400 و پایین‌تر بودن فروش این ماه نسبت به ماه‌ مشابه در سال قبل روند نگران‌کننده‌ای در سودآوری فصل جاری ایجاد کرده است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد درازک

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد درازک

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی متوسط بین قیمت سهم و رفتار سهام داران حقیقی است و این موضوع اهمیت بررسی رفتار سهام‌دارهای حقیقی را در هنگام بررسی نماد نشان می دهد.

تطبیق قیمت سهم درازک و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم درازک و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار درازک نشان می‌دهد این سهم در برخی ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و حتی نوساناتی شدیدتر از شاخص کل را تجربه کرده است و همبستگی قوی بین این دو وجود دارد و در هنگام تحلیل سهم هم باید وضعیت بازار و شاخص کل بورس را مورد بررسی قرار بدهیم.

ارزیابی

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله، درازک امتیاز های زیر را در ارزیابی کسب می نماید.

ارزیابی درازک

آخرین اطلاعات شرکت درازک درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *