رشد کم رمق بازار در هفته ی پایانی سال | دیلی سیگنال | 25 اسفند 99

امروز بورس تهران کار خود را رفت و برگشتی آغاز کرد. به طوری که در دقایق نخست بازار شاخص منفی شد و افت ۴ هزار واحدی را تجربه کرد. اما بعد از این افت تقاضا دوباره تقویت شد و شاخص‌ها از کف روزانه خود فاصله گرفتند. به این ترتیب شاخص کل با رشد 9 هزار واحدی به عدد 1 میلیون و 254 هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن هم 0.13 درصد رشد را تجربه کرد.

خودروسازان، دارویی‌ها و شیمیایی‌ها در بین صنایع بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در بین نمادها هم دی، برکت و پالایشی یکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

امروز در پی افزایش فشار فروش تعداد نمادهایی که رشد بالایی داشته باشند کمتر شد. به طوری که در صنایع شیمیایی، پالایشی و فلزی معدنی اغلب نمادها متعادل معامله می‌شوند.

این صنایع اغلب صنایع پیشران بورس طی روزهای اخیر بودند. خودروسازان هم که دیروز مورد توجه بازار قرار گرفته بودند امروز متعادل و پیرامون صفر تابلو در حال نوسان بودند. بانک‌ها هم امروز چنین وضعیتی داشتند و به جز دی که با صف خرید همراه بود، بانک‌های بزرگ و شاخص‌ساز بورس عموما در نزدیکی صفر تابلو معامله میشدند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

حقیقی‌ها امروز هم فروشنده بودند و مالکیت 471 میلیارد تومان سهام را به حقوقی‌ها واگذار کرده‌اند. با عقب‌نشینی بسیاری از نمادها در بازار امروز، فشار فروش حقیقی و در پی آن خروج پول هم افزایش داشت. 
نکته مهم بازار امروز کاهش جالب توجه ارزش صف‌های فروش بود. به طوری که از ۷۷ درصد نماد منفی بازار ، حدود ۵۵ درصد نمادها با صف فروش مواجه بودند. 

در برنامه ی امروز 25 اسفندد 99 همراه آقای مهدی سوری، مشاور مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار به بررسی چشم انداز بازارها در سال آینده پرداختیم و ایشان ضمن اشاره به ریسک هایی که بازار سرمایه و همینطور صنایع مختلف را تهدید میکند، وضعیت کنونی بازار را با توجه به ریزش های اخیر آن در محدوده ی ارزندگی عنوان کردند که میتواند برای سال آینده فرصت خوبی برای سرمایه گذاری فراهم آورد.

شما می توانید جهت رصد بازار و بروز رسانی تحلیل ها در زمان معاملات، کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) را دنبال کنید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *