تاثیرات آمار ضعیف اشتغال آمریکا بر دلار و بازارهای جهانی

تاثیرات آمار ضعیف اشتغال آمریکا بر دلار و بازارهای جهانی

در ماه اگوست، رشد اشتغال آمریکا یا همان NFP که پیش بینی میشد عدد 750 هزار باشد تنها ۲۳۵ هزار نفر بود و به پایین‌ترین سطح در هفت ماه گذشته سقوط کرد. همزمانی رشد ضعیف اشتغال با شیوع کرونای دلتا فشار فروش زیادی روی شاخص دلار اعمال کرد. به نظر می‌رسد که رشد ضعیف اشتغال آمریکا باعث شده تا فدرال رزرو فعلاً تغییری در حجم خرید اوراق قرضه اعمال نکند. حداقل بازار انتظار تغییر سیاست‌های پولی در ماه سپتامبر را ندارد. داده‌های اشتغال آمریکا از رشد ضعیف اقتصادی همراه با رشد سریع فشارهای تورمی حکایت دارند.

امروز بازار های آمریکا و کانادا تعطیل هستند، با این حال معامله گران یورو و پوند بایستی با احتیاط کار کنند. امروز گزارش های مهمی از آلمان و انگلستان منتشر خواهند شد.

بازار سهام

شاخص‌های سهام آسیایی مثبت هستند. رالی صعودی بازار سهام ژاپن هم که ناشی از تغییر برنامه ریزی شده نخست‌وزیر این کشور است، ادامه دارد. در عین حال به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران به داده‌های ضعیف اشتغال آمریکا و به تعویق افتادن خروج فدرال رزرو از سیاست‌های انبساطی پولی توجه دارند.

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه MSCI برای سومین هفته متوالی رشد کرده است. این طولانی‌ترین رالی شاخص از ماه ژانویه تا به امروز است. در ژاپن هم بازار سهام بیش از ۱ درصد مثبت است و به بالاترین سطح ۳۱ سال اخیر رسیده است. سرمایه‌گذاران امیدوارند که نخست‌وزیر جدید ژاپن بتواند مدیریت بهتری در بحران کرونا داشته باشد.

شاخص‌های آتی سهام نوسانی هستند. روز جمعه شاخص سهام S&P ۵۰۰ تغییر اندکی داشته و شاخص سهام نزدک ۱۰۰ هم به اوج تاریخی جدیدی صعود کرده بود. در این میان نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری بالا آمده است. علت بالا آمدن نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا، رشد سریع دستمزدها بوده است. امروز بازارهای مالی آمریکا و کانادا تعطیل هستند و به همین دلیل اوراق خزانه‌داری معامله نخواهند شد.

بازار کامودیتی

در بازار کامودیتی، قیمت آلومینیوم به خاطر اعتراضات در کشور گینه افزایش یافته و نگرانی‌ها از عرضه مواد خام برای تولید فلزات را تشدید کرده است. در بازار ارز، دلار استرالیا تضعیف شده است. آمار کرونا در استرالیا در حال افزایش است و به همین دلیل سرمایه‌گذاران نمی‌دانند که بانک مرکزی برای مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا برنامه خرید اوراق قرضه را متوقف خواهد کرد یا خیر؟ در این میان شاخص دلار آمریکا تقویت شده است.

بازار نفت

در بازار نفت خام، عربستان برای مشتریان آسیایی خود قیمت‌ها را پایین آورده و به همین دلیل قیمت‌ها در بازار نفت خام کاهش یافته‌اند. سخنان نواک وزیر انرژی روسیه هم که در رابطه با افزایش عرضه خارج از تعهدات اوپک بود نیز به فشار فروش در نفت دامن زد.

تقویم اقتصادی امروز 6 سپتامبر

امروز بازارهای بزرگ مالی دنیا تعطیل هستند و به همین دلیل انتظار می‌رود که نوسانات بازار محدود باشند. با این حال معامله گران یورو و پوند انگلستان باید به داده‌های اقتصادی مهم امروز توجه کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران