بورس همچنان سرخ پوش | دیلی سیگنال

بورس بعد از وقفه‌ای یک روزه، دوباره به مدار منفی معاملات برگشته است. به طوری که شاخص کل بورس تهران با افت 8 هزار واحدی (معادل ۰.7 درصد) مواجه شد و شاخص هم‌وزن هم ۰.۱ درصد عقب‌نشینی داشت.

ارزش معاملات خرد که طی دو روز گذشته در روند صعودی قرار گرفته بود و داشت بیشتر می‌شد، امروز دوباره کاهش یافت. به طوری که این عدد به 3800 میلیارد تومان رسید.

معدنی‌ها، فلزات و بانک‌ها صنایعی هستند که بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند. در بین نمادها هم اپال به صدر فهرست ارزش معاملات رسید و سپس پالایشی یکم، دارا یکم و برکت بیش از بقیه نمادها معامله شدند.

اپال از همان اولین روز معاملاتی خود شاهد عرضه صف خریدها بود. اما هر بار که صف خرید این نماد عرضه می‌شد دوباره صف خریدی دیگر برای آن تشکیل می‌شد. اتفاقی که باعث شد اپال طی ۴ روز معاملاتی نخست هر روز نزدیک به ۶ درصد رشد کند. اما امروز عرضه‌ها در این نماد به شدت بیشتر شد. البته خریداران هم به خوبی خریدند اما صف خریدی دیگر وجود نداشت. باید دید اپال از روز شنبه به نمادهای منفی بازار می‌پیوندد یا با ایجاد تقاضایی جدید، موج صعودی بعدی این نماد شروع می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید

حقیقی‌ها امروز هم فروشنده سهام بودند. طی ساعت اول معاملات امروز، مالکیت ۲۵۰ میلیارد تومان سهام، از حقیقی‌ها به حقوقی‌ها واگذار شد.

نزدیک به ۹۰ درصد نمادها در مدار منفی معاملات قرار داشتند . در این میان بیش از ۶۵ درصد نمادها با صف فروش‌هایی با ارزش ۴۰۰۰ میلیارد تومان مواجه‌ بودند. در سمت مثبت بازار هم تنها ۳ درصد نمادها با صف خرید همراه بودند. ارزش کل این صف‌های خرید هم تنها ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

در برنامه ی امروز به همراه آقای برزو حق شناس تحلیلگر کارگزاری آتی ساز بازار به بررسی اوضاع این روزهای بازار پرداختیم و ایشان ایراداتی را در خصوص تصمیمات ناگهانی مسئولین مطرح کردند که تا کنون نتوانسته دردی از هیجان منفی بازار دوا کند.

در بخش دوم برنامه هم با آقای امیر آسیایی کارشناس بازار سرمایه تحولات آتی تاثیر گذار بر بازار را بررسی نمودیم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران