رادیو سیگنال | بورس، جامانده‌ترین بازارِ داخلی در سال ۱۴۰۰ | چهارشنبه 25 اسفند

رادیو سیگنال | بورس، جامانده‌ترین بازارِ داخلی در سال ۱۴۰۰ | چهارشنبه 25 اسفند

    اگر بازدهی بازارهای مختلف در سال 1400 رو یک بررسی سطحی داشته باشیم، باید بگم که شاخص­کل بورس تهران با بازدهی مثبت 2.8 درصد در سال 1400 بدترین بازدهی در بین بازارهای داخلی را ثبت کرد به طوری که دلار آزاد بازدهی مثبت 10 درصدی و سکه امامی بازدهی مثبت 15 درصد را در سال 1400 داشتند. جالبه که بیتکوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال در سال 1400 بازدهی منفی 20 درصدی و نفت برنت بازدهی مثبت 50 درصدی را ثبت کردند.

    امروز چهارشنبه 25 اسفندماه، در آخرین روز معاملاتی هفته، بازار با تقاضای خوبی شروع به کار کرد، درحالی ک در پایان بازار 64 درصد نمادها با افزایش قیمت همراه بودند و تعداد صف خریدها تقریبا سه برار صف فروش‌ها بود، خروج نقدینگی حقیقی متوقف شد و نتیجه تقابل خریدارها و فروشندگانِ حقیقی ورود 20 میلیارد تومان نقدینگی بود. امروز نمادهای مبین، وخارزم، حکشتی و خودرو بیشترین ورود نقدینگی حقیقی و از طرف دیگه نمادهای فملی، سپید، ومعادن و دماوند بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را ثبت کردند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

    اما از لحاظ تکنیکالی، همانطور ک می‌دونید شاخص از شهریورماه در یک کانال نزولی نوسان می‌کرد و همانطور ک گفته شد شرط یک صعود مطمئن برای کلیت بازار الزام شکست سقف این کانال نزولی بود. شاخص هفته گذشته کار مهمی انجام داد و سقف این کانال نزولی که در حدود 1320 هزار واحد قرارداشت ر شکست. خب اگر شاخص این سطح مقاومتی که حالا تبدیل به حمایت شده را حفظ کند، پیش بینی می‌شود تا حدود 1400 راه همواری داشته باشد و تا زمانی ک این سطح حفظ شود، هرگونه رنج منفی شاخص را می‌توانیم در حکم پولبک به مقاومت شکسته شده در نظر بگیریم.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *