بورس، ادامه صعود یا شروع اصلاح؟ | 20 مرداد

بورس، ادامه صعود یا شروع اصلاح؟ | 20 مرداد

نمودار تحلیل تکنیکال شاخص کل

نمودار تحلیل تکنیکال شاخص کل
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.


در پایان معاملات این هفته، شاخص کل در محدوده 1،485،590 واحدی به کار خود پایان داد و هفته آینده به محدوده مقاومتی خود در تایم فریم هفتگی خواهد رسید که می تواند بازار را با چالش عرضه روبرو سازد.

برخی از سهام به محدوده مقاومتی خود رسیده اند و برخی دیگر از سقف شکسته شده قبلی خود فاصله گرفته اند که می توانیم شاهد فشار فروش در اینگونه سهام باشیم.


برخی دیگر نیز به تازگی موفق به شکست مقاومت خود شده اند که در صورت تثبیت و افزایش عرضه ها، می توانیم اصلاح زمانی را از اینگونه سهام انتظار داشته باشیم.

در شروع معاملات هفته آینده بهتر است برای ورود به بازار و سهام بزرگی که نزدیک مقاومت خود هستند یا از سطح حمایتی خود فاصله گرفته اند، کمی احتیاط به خرج داد.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

سرنوشت سهام کوچک چه می شود؟

این هفته سهام کوچک معاملات خوبی داشتند به طوری که شاخص هموزن مقاومت خط روند نزولی خود و همچنین مقاومت محدوده 407،000-417،000 واحد خود را رو به بالا شکست و در مسیر 475،000 واحد قرار گرفته است.

نمودار تحلیل تکنیکال شاخص هم وزن

نمودار تحلیل تکنیکال شاخص هم وزن
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

دو نمودار فوق را می توان به این شکل تفسیر کرد، رشد شاخص هموزن و سهام کوچک بازار در هفته های آتی و اصلاح زمانی / قیمتی برخی شاخص سازها.

جمع بندی:

سهام کوچکی که نمودار خوبی دارند، در هفته های آتی می توانند بازدهی به نسبت بیشتری از سهام بزرگ بازار از خود به جای بگذارند. بهتر است آن دسته از سرمایه گذارانی که فقط سهام بزرگ در پرتفو خود دارند، درصد این سهام را کاهش دهند و به سبد سهام کوچک خود اضافه کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *