بهترین صندوق های سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی (از 10 مرداد تا 10 شهریور 98)

بهترین صندوق های سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی (از 10 مرداد تا 10 شهریور 98)

در این گزارش به بررسی بازدهی یک ماه اخیر صندوق های سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی منتهی به 10 شهریور98 می پردازیم.

صندوق های بازارگردانی با مدیریت حداکثر 70% سهام و حق تقدم سهام، از قدرت رشد بازار بورس بهره می برند.

هدف از راه اندازی و فعالیت صندوق های سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی، تقویت رکن بازارگردان در بازار سرمایه است. عملکرد صندوق های بازارگردانی باعث روان شدن معاملات سهام می شوند. صندوق های بازارگردانی با انجام معاملات در هر روز از تشکیل صف های خرید و فروش جلوگیری می کنند. بنابراین صندوق های بازارگردانی باعث افزایش نقدشوندگی در بازار می شوند.

صندوق های بازارگردانی با سوق دادن قیمت سهام به سمت ارزش ذاتی آن (این ارزش ذاتی بر مبنای تنظیم عایدات آتی سهام شرکت به دست می‌آید) از امکان دست کاری قیمت توسط سودجویان جلوگیری می کنند. باید دقت داشت که این صندوق ها، عملیات بازارگردانی را صرفا در سهام شرکت های از قبل تعیین شده، انجام می دهند.

برای اطلاع از تعداد و عنوان شرکت هایی که این صندوق ها موظف به فعالیت در آنها هستند؛ می توان به سایت اختصاصی هر صندوق مراجعه کرده و اساسنامه و امیدنامه آن را ملاحظه کرد.

در جدول زیر 10 صندوق بازارگردانی برتر را در ماه منتهی به 10 شهریور 98 مشاهده می کنید:

نکته جالب توجه درباره بازدهی ماهانه 10 صندوق برتر بازارگردانی این است که تمامی این صندوق ها بازدهی بالاتری از شاخص کل بورس(12.43%) به ثبت رسانده اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *