بهترین صندوق‌های درآمد ثابت با پرداخت سود ماهانه | در یک‌ماه منتهی به 15 اسفند 99

بهترین صندوق‌های درآمد ثابت با پرداخت سود ماهانه | در یک‌ماه منتهی به 15 اسفند 99

در این گزارش به بررسی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابتی می پردازیم که به صورت ماهانه سود پرداخت می کنند و در یک ماه منتهی به 15 اسفند 99 بیشترین بازدهی را داشته اند.

آیا صندوق‌های با درآمد ثابت ناجی بازار خواهند شد؟

در هفته گذشته به یکباره تصمیمی مبنی بر افزایش سقف سرمایه گذاری صندوق های با درآمد ثابت در سهام گرفته شد که مجوز سرمایه گذاری 25 درصدی را به صندوق ها می داد. همچنین کف سرمایه گذاری صندوق های درآمد ثابت در سهام هم به 15 درصد افزایش یافت.

حال باید دید که آیا چنین تصمیمی می تواند در کلیت بازار بورس تغییری ایجاد کند یا خیر؟

تجربه یک سال اخیر نشان داده است که تغییر معناداری در بازار بورس با افزایش یا کاهش حدنصاب سرمایه گذاری صندوق های با درآمد ثابت رخ نمی دهد. از طرفی می توان قانون مذکور را در جهت حمایت از بازار سرمایه ارزیابی کرد که نگاه سرمایه گذاران خرد را به سمت سرمایه گذاری هدفمند و هوشمند در سهام سوق خواهد داد.

صندوق های درآمد ثابت نتایج یکسانی ندارند و مدیریت سرمایه موجود در صندوق ها متفاوت است. بنابراین طبیعی است که سرمایه گذاران به دنبال صندوقی باشند که عملکرد بهتری نسبت به سایر رقبا داشته باشد و بازده معقول تری برای مدت مشابه داشته باشد.

صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت از نظر پرداخت سود به چند دسته مختلف تقسیم می شوند. برخی به صورت یک ماهه و در تاریخ مشخص سودهای پیش بینی شده را به حساب مشتریان شان واریز می کنند. برخی دیگر در بازه های زمانی سه یا شش ماهه تقسیم سود می کنند.

صندوق های دیگری نیز هستند که بدون تقسیم سود فعالیت می کنند و سرمایه گذاران صرفا از محل افزایش خالص ارزش دارایی ها و افزایش قیمت واحدهای صندوق(NAV) کسب سود می کنند.

لازم به ذکر است، این گزارش شامل تمامی صندوق های درآمد ثابت دارای تقسیم سود ماهانه نمی شود و صرفا بهترین صندوق های درآمد ثابت از این نوع را بررسی کرده است.

بهترین صندوق‌های درآمد ثابت با پرداخت سود ماهانه (در ماه منتهی به 15 اسفند 99)

رتبهنام صندوق سرمایه گذاریبازدهی در ماه منتهی به 15 اسفند 99 (درصد)معادل سالیانه (درصد)
1زمرد نو ویرا ذوب آهن1.8221.84
2حکمت آشنا ایرانیان1.8221.84
3امین آشنا ایرانیان1.8121.72
4پاداش سرمایه بهگزین1.7921.48
5اندوخته پایدار سپهر1.7320.76
6مشترک آتیه نوین1.7220.64
7با درآمد ثابت کاردان1.7220.64
8درآمد ثابت سرآمد1.7220.64
9با درآمد ثابت کاریزما1.7120.52
10با درآمد ثابت نگین سامان1.6920.28

برترین صندوق سرمایه گذاری  درآمد ثابت در یک ماه اخیر صندوق مشترک زمرد نو ویرا ذوب آهن بود که 1.83 %  بازدهی کسب نمود.

باید دقت داشت که صندوق های با درآمد ثابت تمام بازدهی کسب شده در یک ماه را بین سرمایه گذاران تقسیم نمی کنند چرا که بیشتر از درصد مشخصی اجازه تقسیم سود ندارند. در عوض ارزش NAV صندوق بالاتر می رود و در پایان سال مالی با توجه با فرمول محاسباتی صندوق که در امید نامه آمده است، به سرمایه گذار پرداخت می شود.

صندوق با درآمد ثابت نگین سامان در جدول فوق تنها صندوق درآمد ثابت از نوع ETF  است که با نماد “کارین” در بورس قابل معامله می باشد. این صندوق که به تازگی به جرگه صندوق های ETF اضافه شده است در ماه گذشته نیز تنها صندوق قابل معامله ای بود که در این لیست قرار داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *