بررسی گزارش فعالیت پکرمان (شهریور ماه 1398)

بررسی گزارش فعالیت پکرمان (شهریور ماه 1398)

در سیگنال تلاش می کنیم جذاب ترین گزارشات ماهانه شرکت ها را برای شما تجزیه و تحلیل کنیم. در ادامه به تحلیل گزارش فعالیت شرکت گروه صنعتی بارز می پردازیم.

محصولات پکرمان

پکرمان در پنج ماه نخست سال جاری به صورت میانگین، ماهانه 110 میلیارد تومان فروش داشته که این رقم در شهریور ماه با 15 درصد افزایش، به 130 میلیارد تومان رسیده است. فروش مرداد ماه این شرکت 120 میلیارد تومان بوده است.

گروه صنعتی بارز در نیمه نخست سال گذشته مجموعاً 500 میلیارد تومان فروش داشته که این رقم در نیمه نخست امسال به 700 میلیارد تومان رسیده است. (40 درصد افزایش درآمد نسبت به سال گذشته)

مقایسه فروش

عمده ی فروش این شرکت تایر رادیال است. این محصول در شهریور ماه 10 درصد کاهش تولید، 10 درصد افزایش فروش و 15 درصد افزایش نرخ داشته است. همانطور که پیشتر در بررسی صورت های مالی پکرمان اشاره کردیم بزرگ ترین ریسک این شرکت مجموعاً 190 میلیارد تومان تسهیلات مالی دارد که 66 درصد آن کوتاه مدت می باشد. این موضوع سبب شده نسبت هزینه مالی به درآمد عملیاتی به 2.1 درصد رسیده باشد. باید تا انتشار صورت های مالی 6 ماهه صبر کرد و دید که آیا این اعداد و ارقام بهبود یافته یا خیر.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *