بررسی گزارش فعالیت خساپا (شهریور ماه 1398)

بررسی گزارش فعالیت خساپا (شهریور ماه 1398)

در سیگنال تلاش می کنیم جذاب ترین گزارشات ماهانه شرکت ها را برای شما تجزیه و تحلیل کنیم. در ادامه به تحلیل گزارش فعالیت شرکت ایرانی تولید اتومبیل می پردازیم.

محصولات خساپا

خساپا در پنج ماه نخست سال جاری به صورت میانگین، ماهانه 790 میلیارد تومان فروش داشته که این رقم در شهریور ماه با رشد عالیِ 130 درصدی، به 1790 میلیارد تومان رسیده است. فروش مرداد ماه شرکت 1320 میلیارد تومان بوده است. این نشان می دهد چند ماهی است روند تحولِ هر چند کوچک در شرکت های خودروسازی آغاز شده است.

خودروسازی سایپا در نیمه نخست سال گذشته مجموعاً 5350 میلیارد تومان درآمد داشته که این رقم در نیمه نخست امسال به 5700 میلیارد تومان رسیده است.

یکی از ریسک هایی که متوجه سایپا است، اظهارات مقامات پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص پلاک نکردن خودروی پراید در سال آینده است. باید دید آیا شرکت سایپا می تواند الزامات راهنمایی و رانندگی را رعایت کند یا خانواده ی تیبا را جایگزین پراید خواهد کرد. لازم به ذکر است سهم خانواده پراید در تولیدات سایپا بیش از 40 درصد است و در صورت اجرایی شدن این قانون، سایپا متحمل زیان شدیدی خواهد شد.

comprison-sale

عمده ی فروش سایپا، خانواده تیبا است. این محصول در شهریور ماه 20 درصد افزایش تولید، 130 درصد افزایش فروش و 5 درصد افزایش نرخ داشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *