بررسی وضعیت صورت های مالی سصوفی (6 ماهه 1398)

بررسی وضعیت صورت های مالی سصوفی (6 ماهه 1398)

صورت های مالی شش ماهه 98

سیمان صوفیان در شش ماهه 98 مجموعاً 140 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است. بهای تمام شده 47 درصد افزایش یافته و به 95 میلیارد تومان رسیده و در نتیجه سود ناخالص با افزایشی 100 درصدی به 44 میلیارد تومان رسیده است.
هزینه های فروش، اداری و عمومی با 100 درصد افزایش، 12 میلیارد تومان گزارش شده که عمدتاً ناشی از افزایش سایر هزینه ها بوده است. برآورد شرکت حاکی از آن است که در نیمه دوم سال نیز به همین میزان سایر هزینه داشته باشد.
هزینه های مالی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و 4 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است. (نسبت هزینه مالی به درآمد های عملیاتی: 3 درصد) این شرکت مجموعاً 35 میلیارد تومان تسهیلات مالیِ 22 درصدی دارد که هر سال 7 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه مالی برای شرکت خواهد داشت. نرخ مالیات بر درآمد از حدود 19 درصد، به 21.5 درصد افزایش یافته است.
در نهایت سود خالص این شرکت 21 میلیارد تومان (به ازای هر سهم 20 تومان) بوده است. 27 تومان EPS TTM

آمار تولید و فروش شهریور ماه 98

محصولات سصوفی

سصوفی در پنج ماه نخست سال جاری به صورت میانگین، ماهانه 22 میلیارد تومان فروش داشته که این رقم در شهریور ماه با افزایشِ خوب 30 درصدی، به 28 میلیارد تومان رسیده است. فروش ماه گذشته شرکت 23 میلیارد تومان بوده است.
سیمان صوفیان در نیمه نخست سال گذشته مجموعاً 90 میلیارد تومان فروش داشته که این رقم امسال به 150 میلیارد تومان افزایش یافته است. (70 درصد رشد فروش نسبت به سال گذشته)

مقایسه روش سصوفی

عمده ی فروش این شرکت سیمان تیپ 2 پاکتی است. این محصول در شهریور ماه نسبت به میانگین پنج ماه گذشته 15 درصد افزایش تولید، فروش و نرخ داشته است. با توجه به آمار و ارقام می توان گفت این شرکت در بین شرکت های سیمانی آمار قابل قبولی داشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *