بررسی وضعیت صورت های مالی خودرو (6 ماهه 1398)

بررسی وضعیت صورت های مالی خودرو (6 ماهه 1398)

خودرو در دوره شش ماهه 98 مجموعاً 12 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است. با اینحال بهای تمام شده 15 درصد افزایش داشته که این موضوع سبب شده زیان سازی این خودروساز شتاب بیشتری بگیرد. این شرکت در شش ماهه 2030 میلیارد تومان زیان ناخالص داشته است.

هزینه های فروش، اداری و عمومی با 10 درصد افزایش، به 730 میلیارد تومان رسیده است. این بخش سهم بزرگی در هزینه های ایران خودرو دارد. سایر درآمد ها بیش از 75 درصد کاهش داشته است. عمده ی کاهش آن به دلیل کاهش درآمد فروش اقساطی بوده است.

سایر هزینه ها نسبت به سال گذشته 170 درصد افزایش یافته که اکثر آن به هزینه های جذب نشده تولید باز می گردد که حدود 910 میلیارد تومان بوده است. این بدان معنا است که این شرکت در امر تولید خودرو از تمام ظرفیت خود استفاده نکرده است. همچنین زیان ناشی از تسعیر ارز هم در این دوره بیش از 150 میلیارد تومان بوده است.

مبلغ فروش

هزینه های مالی بیش از 40 درصد افزایش داشته و به 1725 میلیارد تومان رسیده است. این شرکت مجموعاً 7725 میلیارد تومان تسهیلات مالی با نرخ سود های متفاوت (از 18 تا 25 درصد) دارد. این شرکت امسال بیش از 800 میلیارد تومان تسهیلات مالیِ دیگر دریافت کرده است.

در نهایت این شرکت 5310 میلیارد تومان زیان خالص (347 تومان به ازای هر سهم) ساخته است. به ضرس قاطع می توان گفت بدتر از این نمی شد. صورت های مالی گزارش شده ی خودرو تمام نکات منفی را یکجا دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *