بررسی وضعیت صورت های مالی بکام (6 ماهه 1398) + گزارش مهر ماه

بررسی وضعیت صورت های مالی بکام (6 ماهه 1398) + گزارش مهر ماه

درباره ی بکام

موضوع فعالیت این شرکت، تاسیس و ایجاد کارخانه جهت تولید انواع سیم، کابل، کلیه وسایل، تجهیزات و مواد اولیه صنایع مخابراتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق، کنترل و همچنین تولید فیبر نوری و برق خورشیدی می باشد.

صورت های مالی شش ماهه 98

بکام در نیمه نخست سال جاری 54.4 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که بهای تمام شده درآمد عملیاتی تنها 30 درصد افزایش یافته و به 35.2 میلیارد تومان رسیده است. این موضوع سبب شده حاشیه سود ناخالص با رشدی بسیار خوب، از 8.5 درصد به 35 درصد افزایش یابد. در کل این شرکت 19.1 میلیارد تومان سود ناخالص داشته که 660 درصد افزایش یافته است.

هزینه های مالی نسبت به دوره قبل 25 درصد کاهش یافته و به 6.7 میلیارد تومان رسیده است که نکته مثبت دیگری محسوب می شود. این شرکت در  پایان دوره در مجموع 193 میلیارد تومان تسهیلات مالی 21 درصد دارد که عمده ی آن تسهیلات بلند مدت می باشد. (در پایان سال مالی 97، کلیه بدهی ها به بانک تجارت به وام بلند مدت با بازپرداخت 60 ماهه بدل گردیده است) این میزان تسهیلات به طور سالانه 40 میلیارد تومان هزینه مالی به شرکت تحمیل می کند.

در نهایت این شرکت در دوره شش ماهه 98، 4.5 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است. این در حالی است که در دوره مشابه، بکام 16.2 میلیارد تومان زیان محقق کرده بود. این یعنی یک پیشرفت عالی در زمینه عملیات شرکت.

سایر اطلاعات

در خصوص ورود اراضی شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی واقع در شهرستان یزد به مساحت 84 هکتار به محدوده شهری، رایزنی های لازم انجام شده و هیات مدیره قصد پیگیری انجام مراحل قانونی انجام تغییر کاربری و تفکیک اراضی را انجام دهد و ظرف مدت 2 سال پس از تصویب طرح، نسبت به جا به جایی کارخانه به محل مناسب در استان یزد و نصب خطوط تولیدی خود اقدام کند. در نتیجه به نظر می رسد زمین های این شرکت با ورود به محدوده ی شهری با افزایش ارزش چشمگیری مواجه شود.

گزارش فعالیت مهر 98

محصولات بکام

بکام در نیمه نخست سال جاری به صورت میانگین، ماهانه 9 میلیارد تومان فروش داشته که این رقم در مهر ماه با پیشرفت عالیِ 20 درصدی، به 11 میلیارد تومان رسیده است. فروش شرکت در شهریور ماه 14 میلیارد تومان بوده است. در نتیجه فروش شرکت نسبت به ماه گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

کارخانجات تولیدی شهید قندی در هفت ماه نخست سال گذشته مجموعاً 31.2 میلیارد تومان فروش داشته که این رقم در هفت ماه نخست امسال به 54.5 میلیارد تومان افزایش یافته است. (75 درصد رشد فروش نسبت به سال گذشته)

مقایسه فروش بکام

عمده ی فروش این شرکت، کابل های مخابراتیِ نوری است. این محصول در مهر ماه نسبت به میانگین ماه های گذشته از سال، 46 درصد افزایش تولید و 43 درصد افزایش فروش داشته اما نرخ فروش 8 درصد کاهش یافته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *