بررسی مسیر رشد اقتصاد ایران در سال جدید

برای مشاهده آخرین اخبار بازار بورس و سهام اپلیکیشن سیگنال را نصب کنید!

یک اتفاق در راس همه عوامل موثر بر بورس این هفته قرار دارد و آن توقف مذاکرات وین است. هنوز کاملا مشخص نیست که این مذکرات به چه دلیل متوقف شده است. گر چه بیش از همه انگشت اتهام به سوی روس‌ها نشانه رفته است. آن چه مشخص است، این است که توقف گفتگو‌ها در این مرحله نشانه خوبی نیست.
این اتفاق فارغ از عوامل و نتایج خود، در اولین وهله بازارهای داخلی را تحت‌تاثیر قرار داده است. ابهام بار دیگر همه بازارها را در بر گرفته و نتیجه آن در بازار ارز صعود نرخ دلار به نیمه کانال ۲۶ هزار تومانی و در بازار سهام قرمزپوشی ۷۵ درصد از نمادهای بورسی بوده است.
با این حال نکته جالب بازار امروز آن بود که نمادهای سبزپوش را باید در گروه‌های کوچک و یا در میان نمادهای بزرگ اوره‌ای جستجو کرد. روسیه در آخرین اقدامات خود صادرات کود کشاورزی را به محدود کرده است؛ امری که انتظار می‌رود دست‌کم در کوتاه مدت عامل تقویت قیمت این محصول باشد. از طرف دیگر با توقف مذاکرات وین تمامی ابهامات مربوط به بازگشایی کانال‌های ارتباط مالی، همکاری با شرکای خارجی، نرخ تعادلی بازار ارز و … بار دیگر در سایه ابهام قرار گرفته است.


در بخش اول برنامه ی امروز به همراه آقای محمد هادی نورپوری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی وضعیت بازار سرمایه در سایه‌ی اتفاقات اخیر و همچنین عدم استقبال از پذیره نویسی سهام استقلال و پرسپولیس گفتگو کردیم.

اخیرا مرکز آمار ایران گزارش مربوط به رشد اقتصاد ایران در 9 ماهه ابتدایی سال جاری را منتشر کرد. در همین‌خصوص در بخش دوم برنامه تحلیلی دیلی‌سیگنال به همراه رسول خدادوست، پژوهش‌گر اقتصادی موضوع مزبور را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. همچنین در ادامه با توجه به تحولات اوکراین و رشد شدید قیمت‌ جهانی نفت، مسیر آتی رشد اقتصادی ایران در سال 1401 تجزیه و تحلیل گردید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *