از دست رفتن کانال یک میلیون و دویست هزار واحدی | دیلی سیگنال

در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس با سقوطی ۳۲ هزار واحدی، بار دیگر وارد کانال یک میلیون و صد هزار واحدی شد تا همچنان روند نزولی بازار سرمایه ادامه داشته باشد.

شاخص‌کل بیش از ۲/۶ درصد منفی شد. ارزش معاملات قریب به ۲۴ هزار میلیارد تومان، ارزش معاملات اوراق بدهی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان و خالص فروش اشخاص حقیقی بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان شد.

خبری که در خصوص لایحه بودجه امروز به گوش رسید این بود که معاون پارلمانی دولت اعلام کرده است که اصلاحیه لایحه بودجه به مجلس نخواهد داد.

در برنامه ی امروز با آقای دانیال آستانه مدیر سرمایه گذاری هلدینگ رازی در مورد شرایط بازار با وجود از دست رفتن حمایت مهم 1 میلیون و 200 هزار واحدی و همینطور توافقات احتمالی برجام بر سر راه بازار صحبت کردیم که ایشان در این خصوص 3 پارامتر اصلی که بر بورس تاثیر گذار است عنوان کردند.
1. توافقات احتمالی برجام که میتواند تاثیر مثبتی بر صادرات و واردات شرکتها داشته باشد و سهم های مختلف بورسی از این منظر منتفع خواهند شد.
2. نرخ دلار که با توجه به انتظارات کاهشی که به واسطه ی مذاکرات سیاسی در بازار وجود دارد ، نمیتواند از نرخ های فعلی خیلی بالاتر رود و احتمال کاهش آن تا محدوده ی 20 هزار تومان زیاد است.
3. نرخ های جهانی که با توجه به ریکاوری اکثر اقتصاد های بزرگ دنیا از جمله چین و آمریکا احتمال اینکه این نرخ ها افزایش یابد ، بسیار زیاد است .

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *