آینده بازار بورس، فرصت ها و تهدیدها

معاملات بورس تهران در نخستین روز کاری آخرین هفته دی‌‌‌‌‌ماه در حالی پایان یافت که شاخص‌کل در ادامه روند کاهشی هفته گذشته خود، ۸۷/ ۰درصد دیگر کاهش ارتفاع داد و تا محدود یک‌میلیون و ۳۲۲‌هزار واحد عقب‌‌‌‌‌نشینی کرد. در این میان آنچه بیشتر از افت قیمت سهام، موجب نگرانی کارشناسان بورسی شد، ادامه روزهای رخوت‌‌‌‌‌آلود تالار شیشه‌‌‌‌‌ای بود. روز شنبه ارزش معاملات خرد سهام به ۱۵۰۰میلیارد تومان کاهش یافت و همزمان با آن شاهد خروج ۲۸۶‌میلیارد تومانی سرمایه‌‌‌‌‌های حقیقی بودیم.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

آماری که نشان می‌دهد نه خبری از بازگشت‌‌‌‌‌ پول به گردونه معاملات سهام است و نه سرمایه‌‌‌‌‌های فعلی حاضر در تالار شیشه‌‌‌‌‌ای از نشاط کافی برخوردارند. کارشناسان معتقدند تداوم ابهاماتی که بر دادوستد سهام سایه افکنده‌‌‌‌‌اند، مهم‌ترین عامل در ایجاد این رکود عمیق در بازار سهام است. رکودی که به موجب آن حتی محرک‌‌‌‌‌های بنیادی و اخبار مثبت نیز نمی‌توانند جهت حرکت قیمت‌ها را تغییر دهند و در مقابل با شنیده‌شدن هر خبر منفی، شاهد بیش‌‌‌‌‌واکنشی فعالان بورسی خواهیم بود.
در بخش اول برنامه امروز به همراه آقای سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت فعلی بازار و فرصتهای و ریسک های آن گفتگو کردیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

بررسی روند بازارهای جهانی

در بخش دوم برنامه امروز دیلی سیگنال در خدمت کارشناس بازارهای جهانی، آقای احسان چرمگی بودیم تا روند آتی کامودیتی ها را در کوتاه مدت و میان مدت بررسی کنیم. در این برنامه اشاره شد که با توجه به داده های منتشره تورمی در هفته گذشته از اقتصاد آمریکا از ابتدای هفته جاری یعنی دوشنبه شاهد تقویت شاخص دلار و نرخ بازده اوراق قرضه 10 ساله خواهیم بود که در کوتاه مدت میتواند روی کامودیتی هایی نظیر اونس طلا نفت و مواد معدنی فشار فروش ایجاد کند.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *