آرایش کاهشی قیمت درهم امارات و لیر ترکیه/ ایران بازار ارمنستان را قبضه ایران کرد

آرایش کاهشی قیمت درهم امارات و لیر ترکیه/ ایران بازار ارمنستان را قبضه ایران کرد
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: بازار ارز امروز شاهد نوسان نزولی قیمت ها در مقایسه با روز گذشته است.

به گزارش اقتصادنیوز، ایران و ارمنستان فارغ از روابط سیاسی،‌ همواره نقش شریک تجاری را برای یکدیگر ایفا کرده‌اند؛ موضوعی که جدیدترین آمار منتشر شده توسط اتاق بازرگانی هم مهر تاییدی بر آن می‌زند و از سهم 5 درصدی تهران از کل واردات ایران خبر می‌دهد. 

براساس این گزارش، ایران چهارمین تامین کننده بزرگ ارمنستان در بخش سوخت‌های معدنی و محصولات نفتی است و با تخصیص سهم 13.8 درصدی از کل واردات این بخش، به یکی از منابع اصلی تامین انرژی ارمنستان تبدیل شده است. درحالی که سهم ایران در برخی حوزه‌ها مانند ماشین‌آلات صنعتی و محصولات الکترونیکی محدود است، اما ظرفیت بالایی برای توسعه این بخش‌ها و نفوذ بیشتر به بازار ارمنستان وجود دارد.

این در حالیست که ارمنستان در سال 2023 با چالش‌های جدی در حوزه مبادلات تجاری مواجه شد و واردات این کشور به بیش از 12 میلیارد دلار رسید که نشان دهنده افزایش وابستگی به کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی داشت. در مقابل تراز تجاری ایران همچنان منفی باقی ماند وتولیدات داخلی نتوانست پاسخگوی نیازهای بازار این کشور باشد. موضوعی که به عقیده کارشناسان معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران می‌تواند به عنوان فرصتی مغتنم برای ایران شناخته شود. کارشناسان معتقدند ایران با افزایش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی و تمرکز بر تامین نیازهای ارمنستان در حوزه‌هایی که وابستگی به کشورهای دیگر کمتر است، می تواند نقش پر رنگ‌تری در بازار این کشور ایفا کند؛ موضوعی که نه تنها به تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور کمک می‌کند، بلکه دسترسی ایران را به بازارهای جدید توسعه می دهد.

طبق داده‌های گمرک ایران، تجارت ایران و ارمنستان در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه بوده است. در سال 2022، وضعیت تجارت ایران با این کشور به بیشترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده و محصولات اصلی ایران به ارمنستان شامل محصولات فلزی، سوخت‌های معدنی و محصولات پتروشیمی است.

حال که به مروری بر روابط تجاری تهران و ایروان پرداخته ایم، فرصت مغتنمی است تا سری به بازار ارز تهران زده و از آخرین قیمت واحد پول رسمی این کشور هم آگاه شویم.

قیمت درام ارمنستان در بازار 8 مهر 1403

درام ارمنستان که در روزهای گذشته در محدوده مشخص نوسان داده بود؛ امروز در بازار افت قیمت یک تومانی را تجربه کرد و 18 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت درهم امارات امروز

امروز قیمت درهم امارات در جریان معاملات بازار همچنان در کانال 16 هزار تومان نوسان داد و 16147 تومان قیمت گذاری و معامله شد تا نسبت به روز گذشته رشد قیمت 19 تومانی داشته باشد.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان در بازار

ریال عمان امروز در بازار ارز تهران مسیر صعودی را تجربه کرده است و با ریزش هزار و 560 تومانی که داشت؛‌ 155570 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم نسبت به روزهای گذشته تغییری نداشت و 2،6 باقی ماند.

قیمت دینار عراق امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار خلاف روند سایر ارزها ثبات قیمت را تجربه کرده است و بدون تغییر نسبت به روز گذشته،‌ 45 تومان خرید و فروش شد.

دینار عراق

آخرین نرخ لیر ترکیه در بازار

امروز لیر ترکیه در پایان فعالیت بازار ارز تهران به مانند ارزهای مرور شده مسیری جز افزایش قیمت را پیش روی خود ندید و در حالی معاملات را تمام کرد که 10 تومان گران و 1750 تومان خرید و فروش شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

بازار ارز تهران امروز شاهد پیشروی قیمت منات آذربایجان است. این ارز پایان روز دوشنبه 5 شهریور، 35100 تومان ارزش گذاری شد تا 150 تومان رشد داشته باشد.

آخرین نرخ لاری گرجستان

لاری گرجستان هم امروز از گزند جناح افزایشی بازار در امان نماند و معاملات را با نرخ 22310 تومان به پایان رساند. ارزش هر لاری در پایان خرید و فروش معامله گران افزایش 200 تومانی داشت.

قیمت درام ارمنستان

نرخ امروز بات تایلند

امروز همچنین قیمت بات تایلند در مقایسه با روز گذشته افزایش داشت و به 1754 تومان رسید تا رشد 76 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین قیمت رینگیت مالزی

رینگیت هم آخرین ارزی است که در دور دنیای امروز مرور می کنیم. واحد پول رسمی کشور مالزی امروز 140 تومان گران شد و 13150 تومان خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از شیب صعودی قیمت ها نسبت به روز گذشته حکایت دارد. روندی که به جز دینار برای سایر ارزها تکرار شد. به عقیده معامله گران ارزی، بازار معاملات امروز را در حالی از سر گرفت که پس از تعطیلی روز یکشنبه، قیمت ها روند صعودی را دنبال کردند.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *