پسکوف: مداخله غرب در درگیری اوکراین افزایش یافته است

پسکوف: مداخله غرب در درگیری اوکراین افزایش یافته است
خلاصه اخبار

سخنگوی کرملین گفت همزمان با اینکه کشورهای غربی درباره «طرح پیروزی» رئیس‌جمهور اوکراین رایزنی می‌کنند، میزان دخالت این کشورها در درگیری اوکراین افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با «پاول زاروبین» خبرنگار سرشناس روسی گفت: «ما شاهد افزایش میزان دخالت غرب در درگیری اوکراین هستیم. آنها خواهان توقف درگیری نیستند، بلکه قصد دارند مطمئن شوند که اوکراین به پیروزی می‌رسد.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در هفته‌ای که گذشت برای سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل و هم‌چنین دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا جهت ارائه‌ برنامه‌ای موسوم به «طرح پیروزی» به نیویورک و واشنگتن دی‌سی سفر کرد.

اگرچه درباره «طرح پیروزی» علنا اطلاع‌رسانی نشده است اما رسانه‌ها گزارش می‌دهند که طرح مذکور ظاهرا از چهار بند تشکیل شده و از جمله آنها می‌توان به «تداوم حملات اوکراین به کورسک، تضمین‌های امنیتی به سبک ناتو، ارسال تسلیحات پیشرفته بیشتر و کمک‌های مالی بین‌المللی برای اوکراین» اشاره کرد.

تغییرات دکترین هسته‌ای روسیه

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کرملین در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به تغییرات دکترین هسته‌ای روسیه گفت این تغییرات به دلیل تشدید تنش‌ها در مرزهای روسیه امری «ضروری» است.

وی افزود: «واضح است که با در نظر گرفتن تحولات بین‌المللی اخیر، تشدید تنش‌ها در مرزهای روسیه و حمایت قدرت‌های هسته‌ای از اوکراین در درگیری این کشور و نزدیک‌تر شدن زیرساخت‌های ناتو به مرزهای ما، تغییر دکترین هسته‌ای روسیه و سیاست‌های بازدارندگی هسته‌ای امری ضروری است.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و با اشاره به آپدیت چارچوب سیاست‌های بازدارندگی هسته‌ای عنوان کرد که پیشنهاداتی انجام گرفته تا هرگونه ستیزه‌جویی کشورهای غیرهسته‌ای با کمک یک کشور هسته‌ای، حمله‌ای مشترک علیه روسیه تلقی شود.

وی گفت روسیه ممکن است استفاده از تسلیحات هسته‌ای را به محض دریافت اطلاعات موثق از انجام حملات هوافضا از جمله از طریق موشک و پهپاد و عبور از مرز روسیه در نظر بگیرد.

پسکوف در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: «پیش‌نویس به‌روزرسانی دکترین هسته‌ای تنظیم شده و به‌زودی نهایی‌سازی خواهد شد.»

اجبار روسیه برای صلح، «خیال» است

سخنگوی کرملین در رابطه با گزارش برخی رسانه‌های غربی پیرامون اقدام اوکراین برای اجبار روسیه گفت چنین چیزی و اجبار روسیه نسبت به صلح «تماما خیال» است.

او تصریح کرد: «اوکراینی‌ها خودشان درباره اقدامی برای وادار کردن روسیه به صلح صحبت می‌کنند که تماما خواب و خیال است.»

دیمیتری پسکوف در ادامه به 2 دسته از سران غربی و شیوه واکنش آنها به پیام‌های رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرد و گفت: «رهبران بردبار و شکیبا پیام‌های رئیس‌جمهور پوتین را دریافت کرده و شنیده‌اند، اما رهبران متعصب و نامعقول به همان سیاست‌های این چنینی خود ادامه می‌دهند. ظاهرا سیاستمداران غربی طی 2 سال اخیر متوجه سیگنال‌های پوتین نشده‌اند.»

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *