واکنش نمایندگی ایران در ژنو به حملات اسرائیل علیه مواضع حزب‌الله در لبنان

واکنش نمایندگی ایران در ژنو به حملات اسرائیل علیه مواضع حزب‌الله در لبنان
خلاصه اخبار

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در ژنو اعلام کرد: آنهایی که به اسرائیل سلاح‌های مرگبار می‌دهند، مسئول جنایات جنگی این رژیم هستند.

به گزارش ایسنا، نمایندگی ایران در مقر سازمان ملل در ژنو در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت: برای بیش از هفت دهه، سیاست‌ها و عملکردهای رژیم آپارتاید نظامی اسرائیل به نقض اصل اساسی قوانین بین‌المللی ادامه داده است. بر اساس قوانین بین‌المللی، بمباران اخیر شهرها و تروریسم سایبری علیه لبنان جنایت جنگی است که نشان دهنده ماهیت کاملاً رها شده این رژیم در ارتکاب جنایات بی‌سابقه است. جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل باید فوراً در محکوم کردن و پاسخگو ساختن رژیم به‌خاطر تروریسم بی‌سابقه‌ای در مقیاس بزرگ که جان بسیاری را در لبنان گرفت، وارد عمل شود.

نمایندگی کشورمان ادامه داد: شکست جامعه بین‌المللی برای وادار کردن این رژیم تروریستی به پایان دادن به اشغالگری، تروریسم و ​​وحشی‌گری‌هایش، دلیل اصلی این است که ما امروز هنوز در این مرحله هستیم و جان‌های بی‌گناه همچنان از دست می‌رود؛ چنین شکستی، چراغ سبز به رژیم تروریست‌ اسرائیل است که بدون هیچ عواقبی به جنایات خود ادامه دهد. آنها که در پی توانمند ساختن اسرائیل هستند. در عین حال آنهایی که به اسرائیل سلاح‌های مرگبار می‌دهند، مسئول جنایات جنگی این رژیم هستند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *