وانگ یی: همه باید مقابل سیاست قدرت‌طلبی بایستند

وانگ یی: همه باید مقابل سیاست قدرت‌طلبی بایستند
خلاصه اخبار

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد تمام کشورهای جهان باید در برابر هژمونی و سیاست قدرت‌طلبی بایستند و از نظام چندجانبه‌گرایی حمایت کنند. او همچنین گفت خواسته ملت فلسطین برای ایجاد یک کشور مستقل، دیگر نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش ایسنا، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواستار مقابله کشورها با هژمونی و سیاست قدرت‌طلبی شد.

وانگ یی گفت: «ما باید از یک جهان چندقطبی برابر و منظم دفاع کنیم و شاهد باشیم که همه کشورها، صرف‌نظر از وسعتشان، جایگاه و نقش خود را در نظام چندقطبی دارند. ما باید چندجانبه‌گرایی واقعی را تمرین کنیم، با هژمونیسم و ‌سیاست قدرت‌طلبی مخالفت و روابط بین‌المللی را دموکراتیک‌تر کنیم.»

او افزود: «اعضای جامعه بین‌المللی باید از اصل مشورت با یکدیگر، تبادل تجربه و همچنین کمک به توسعه حکومت جهانی در جهت‌های عادلانه‌تر و عاقلانه‌تر حمایت کنند.»

وزیر امور خارجه چین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جنگ غزه پرداخت و تاکید کرد که هیچ تاخیری نباید در حصول و برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس وجود داشته باشد، زیرا درگیری‌های جاری در غزه هر روز تلفات بیشتری را به همراه دارد و این در حالی است که درگیری‌ها دوباره در لبنان آغاز شده است.

وی با اعلام حمایت پکن از راه‌حل 2 دولتی خاطر نشان کرد: «آرزوی دیرینه فلسطین برای ایجاد یک کشور مستقل، دیگر نباید نادیده گرفته شود و بی‌عدالتی تاریخی که مردم فلسطین متحمل شده‌اند را نباید نادیده گرفت.»

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *