ایران: رژیم صهیونیستی ذیل فصل هفت منشور ملل، تحریم شود

ایران: رژیم صهیونیستی ذیل فصل هفت منشور ملل، تحریم شود
خلاصه اخبار

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در ششمین نشست وزرای گروه دوستان منشور ملل متحد، با انتقاد شدید از عملکرد شورای امنیت و جنایات رژیم صهیونیستی، اقدام فوری جامعه جهانی و اعمال تحریم‌های مؤثر علیه این رژیم را خواستار شد.

العالم ـ ایران

دکتر کاظم غریب‌آبادی، روز جمعه به وقت محلی در ششمین نشست وزرای گروه منشور سازمان ملل، با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار در فلسطین که هر لحظه در حال وخیم‌تر شدن است، گفت: شورای امنیت به دلیل حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی، نتوانسته است ماشین کشتار رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

معاون وزیر خارجه ایران افزود: ایالات متحده با کمک‌های بی‌حد و مرز خود، در ارتکاب این جنایات سهیم است و در همراهی با رژیم صهیونیستی، مسئول اقدامات خلاف قوانین بین‌المللی و جان‌های از دست رفته است.


غریب‌آبادی با تاکید بر تحریکات صهیونیست‌ها، هشدار داد: باید دانست که خویشتن‌داری در برابر این تحریکات نمی‌تواند بی‌نهایت باشد؛ آن‌هم در حالی‌که رژیم صهیونیستی در صدد گسترش تجاوزات خود به لبنان است. این امر منطقه را به سمت تشدید تنش‌های غیرقابل بازگشت سوق خواهد داد. چنین تحریکات و وحشی‌گری‌هایی نمی‌تواند عزم جمعی ما برای متوقف کردن این رژیم را تضعیف کند.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه خواستار بازگرداندن حاکمیت قانون و اجرای عدالت شد و تصریح کرد: زمان آن رسیده که حاکمیت قانون برقرار شده و عدالت اجرا شود. شورای امنیت سازمان ملل متحد باید ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، تحریم‌های مؤثری را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کند. تمامی کشورها باید از هرگونه کمک یا تعامل اقتصادی با این رژیم خودداری کنند تا به توقف حملات نسل‌کشی و پایان اشغالگری کمک شود.


معاون وزیر امور خارجه به اهمیت احترام به منشور ملل متحد و مقابله با اقدامات یک‌جانبه اشاره کرد و گفت: ما ارزش بالایی برای تلاش‌های گروه دوستان منشور در حفظ جایگاه والای منشور ملل متحد قائل هستیم. اقدامات یک‌جانبه، به‌ویژه تحریم‌های یک‌جانبه، سعی در نقض حقوق حاکمیتی کشورها دارند و باید به‌طور مؤثر و متناسب پاسخ داده شوند.
غریب‌آبادی با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر در مقابله با اقدامات قهری یک‌جانبه، اظهار داشت: ما باید مواضع مشترکی در سازمان ملل متحد اتخاذ کنیم و از پیشنهادات موجود برای مقابله با این اقدامات حمایت کنیم.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *