آراسته: جبهه مقاومت هرچه دارد از تجربه دفاع مقدس است

آراسته: جبهه مقاومت هرچه دارد از تجربه دفاع مقدس است
خلاصه اخبار

مشاور مقام معظم رهبری و رئیس هیات معارف جنگ سپهبد صیاد شیرازی گفت: جبهه مقاومت قادر است تنهایی با استکبار بجنگد و ما هم جنگنده‌هایی هستیم که خود را برای رویارویی با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا آماده می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ ناصر آراسته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: هفته دفاع مقدس را به ملت ایران و نمازگزاران و به فرمانده معظم کل قوا تبریک و تهنیت عرض می کنم. چون سالروز شکست حصر آبادان را پشت سر گذاشتیم باید بگویم که شکست حصر آبادان حضور و تجلی فرماندهی راهبردی حضرت امام در صحنه عملیات بود که به عرصه ظهور رسید. عملیاتی که طرح ریزی دقیق و رعایت تمام اصول دفاعی در آن لحاظ شده بود. اولین موفقیت بزرگ در صحنه عملیات بود. یادمان هست که فرمانده لشکر 77 خراسان فرماندهی عملیات را بر عهده داشتند.

وی در ادامه اظهار کرد: چون روز سرباز را نیز پشت سر گذاشتیم باید بگویم 2 میلیون و 500 هزار سرباز در متوسط زمانی 21 ماه در جبهه ها حضور داشتند. قریب به 38 هزار سرباز شهید در دفاع مقدس داریم. 2 میلیون و 130 هزار بسیجی در دفاع مقدس حضور داشتند. 43 درصد شهدای دفاع مقدس را عزیزان بسیجی ما دادند.

مشاور مقام‌ معظم رهبری در ادامه بیان کرد: در دوران دفاع مقدس 23 درصد شهدا را ارتش و 21 درصد شهدا را سپاه دادند اما بیشترین شهدا را بسیج داد. 217 هزار نیروی کادر ارتش با متوسط زمانی 60 ماه در جبهه ها بودند. 20 میلیون نفر هستند که مستقیم از دفاع مقدس متاثر بودند. 1/5 میلیون مهاجر جنگی در دفاع مقدس داشتیم. 2 میلیون نفر در شهرهای مرزی ما زیر توپ دشمن بودند. قریب به 2 میلیون نفر در صنایع کار کرده و مستقیم محصول آنها به جبهه ها می رفت. قریب به 30 میلیون نفر یا مستقیم در جنگ بودند یا مستقیم متاثر از جنگ بودند.

رئیس هیات معارف جنگ سپهبد صیاد شیرازی، تصریح کرد: در شرایطی که اقتصاد ما 6 میلیارد ذخیره ارزی داشت و عراقی ها 36 میلیارد ذخیره ارزی داشتند و از آمادگی کامل نظامی برخوردار بودند، جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: هدف آنان نیز هدف استکبار بود. یعنی محبوس کردن انقلاب، از محتوا خالی کردن انقلاب و ساقط کردن انقلاب. اما چه چیزهایی خواب صدام را پریشان کرد؟ صدام سه روزه قصد تصرف خرمشهر را داشت اما 40 روز طول کشید. 2 ساعت بعد از حمله صدام به ایران نیروی هوایی ارتش پاسخ آنان را داد. توکل، شجاعت، بصیرت و ولایتمداری کار خود را انجام داد. صدام فهمید راهبرد او صحیح نبوده و خوابش پریشان شده بود. بعد از فتح المبین و بیت المقدس درخواست آتش بس کرد اما امام فرمودند تا پوتین سرباز بعثی در سرزمین ما است جنگ ادامه دارد.

آراسته در ادامه خاطرنشان کرد: اما چرا پیروز شدیم؟ چون به همه اهداف نظامی خود رسیدیم و صدام به هیچ یک از اهداف تهاجمی خود نرسید. حضرت آقا در دیدار اخیری که به مناسبت هفته دفاع مقدس داشتند، اشاره به نفوذ داشتند. نفوذی را راحت می توان شناخت. جاسوس را به سختی می توان شناخت. اما نفوذی سه علامت دارد؛ یک مرعوب غرب هستند و از غرب می ترسند. دوم اینکه مفتون یا عاشق غرب هستند. سوم اینکه در زبان ولایت را مطرح می کنند اما در عمل اوامر آن را اجرا نمی کنند. نفوذی تلاش می‌کند در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور پست داشته باشد. ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران و بسیج دلاور تلاش می کنند در جهت اجرای فرامین رهبری گام بردارند. در این مراکز نفوذی از بیگانه پیدا نمی کنید.

آراسته در پایان بیان کرد: جبهه مقاومت هرچه دارد استفاده از تجربه دفاع مقدس است. جبهه مقاومت قادر است تنهایی با استکبار بجنگد. ما هم جنگنده هایی هستیم که خود را برای رویارویی با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا آماده می کنیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *