🔴 بیت کوین گلد مجددا مورد حمله ۵۱ درصد قرار گرفت!

🔴 بیت کوین گلد مجددا مورد حمله ۵۱ درصد قرار گرفت!

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

بیت کوین گلد که یکی از هاردفورک های بیت کوین است، اخیرا دستخوش حمله ۵۱ درصد شده است که تقریبا ۷۱۶۷ بیت کوین گلد معادل با ۷۲ هزار دلار هزینه در برداشته است. این موضوع توسط جیمز لاوجوی (James Lovejoy) رییس MIT Bitcoin Club بیان شد. او دو سازماندهی مجدد را در بیت کوین گلد شناسایی کرد که هر دوی آنها دوبار خرج کردن بودند.

لاوجوی خاطر نشان کرد که در هر دو مورد، بلاک های حمله کننده با آدرس GWrW5dTZf5XwGWoJuqRKdzkzZFkwtWSqaP در تراکنش کوین بیس استخراج شده اند. وی در ادامه اذعان کرد که واریزهای بیت کوین گلد بایننس در زمان وقوع حمله، پس از ۶ تاییدیه معامله شده و پس از ۱۲ تاییدیه برداشت شدند.

لاوجوی بیان کرد:

چهارده یا پانزده سازماندهی مجدد بلاک از هر دو دوره اسکرو بایننس جلوگیری می‌کند. بایننس از زمان وقوع حمله، الزامات برداشت بیت کوین گلد را به ۲۰ تاییدیه افزایش داده است. بر اساس اطلاعات قیمت بازار نایس هش (Nicehash) تخمین می‌زنیم که هر سازماندهی مجدد تقریبا ۰.۲ بیت کوین معادل با ۱۷۰۰ دلار هزینه در برداشته است و حمله کننده باید چنین مبلغی را از پاداش بلاک به دست آورده باشد.

وی افزود احتمال این موضوع وجود دارد که این حمله ها سودآور باشند، به شرطی که دوبار خرج کردن کوین های مورد نظر با موفقیت انجام شده باشد. در غیر این صورت، هزینه انجام شده برای حمله و مقدار به دست آمده برابر است. طبق سخنان لاوجوی مشخص می‌شود که الزامات تایید ده ها بلاک این ارز هم چنان بسیار اندک است تا هزینه حمله ها به عنوان یکی از موانع وقوع آنها عمل کند.

حمله کنندگان توانستند ۱۹۰۰ و ۵۱۷۶ بیت کوین گلد از دو تراکنش مجزا در تاریخ های ۲۳ و ۲۴ ژانویه برداشت کنند.

باب سامرویل (Bob Summerwill) مدیرعامل اتریوم کلاسیک در واکنش به این موضوع توییت کرد:

حمله های ۵۱ درصد اتریوم کلاسیک به ما آموخته است، این ایده که حمله های بر روی زنجیره از نظر اقتصادی بی ارزش هستند باور غلطی است. زیرا قربانیان معمولا صرافی ها هستند، نه کاربران.

این اولین باری نیست که این ارز دیجیتال دستخوش حمله ۵۱ درصد شده است. در ماه می ۲۰۱۸، بیت کوین گلد با حمله ای مواجه شد که طی آن، حمله کننده ۳۸۸,۰۰۰ بیت کوین گلد از چندین صرافی ارز دیجیتال سرقت کرد و پس از آن، بیت کوین گلد از فهرست صرافی بیترکس حذف شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.