🔴 آیا صرافی بایننس برای IP آلمان و آمریکا محدودیت جدید گذاشته است؟ کاربران ایرانی مراقب باشند

🔴 آیا صرافی بایننس برای IP آلمان و آمریکا محدودیت جدید گذاشته است؟ کاربران ایرانی مراقب باشند

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

صرافی ارز دیجیتال بایننس که بزرگترین اکسچنج رمز ارز در جهان است، محدودیت‌هایی را برای کابران امریکایی خود ایجاد کرده است. این روزها شایعه‌هایی نیز در مورد کاربران آلمانی و نیاز به تاییده‌های بیشتر برای این کاربران مطرح می‌شود. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که بسیاری از کاربران ایرانی برای اتصال به صرافی بایننس از VPN استفاده می‌کنند که ممکن است از آی پی آلمان یا آمریکا استفاده کنند. از این رو ممکن است در زمان برداشت دارایی خود از این صرافی با مشکلاتی مواجه شوند. برای رفع این ابهام، میهن بلاکچین با پشتیبانی این صرافی تماس برقرار کرد که در ادامه نتیجه آن را مطالعه خواهید کرد.

آی پی امریکا در صرافی بایننس‌

از آنجا که کشور ایران در لیست کشورهای ممنوعه در صرافی بایننس است، لذا کاربران ایرانی مستقیما نمی‌توانند به این صرافی متصل شوند. برای این کار بسیاری از افراد از VPN یا VPS استفاده می‌کنند. این نرم‌افزارها با تغییر آی پی کاربر، موقعیت جغرافیایی او را تغییر داده و از کشور دیگری به سایت بایننس متصل می‌شوند. بسیاری از کاربران با این کار بدون نیاز به احراز هویت همچنان در این صرافی ارز دیجیتال فعالیت دارند و ظاهرا بایننس با این موضوع مشکلی ندارد.

اما ماجرا از آنجا آغاز شد که صرافی بایننس در خبری رسمی اعلام کرد که از این پس به کاربرانی که با هویت امریکایی در این صرافی ثبت نام کرده‌اند، خدمات ارائه نخواهد کرد. از این رو فرصت 14 روزه‌ای را مقرر کرد تا تمامی شهروندان و ساکنان امریکا، تمام دارایی خود را از بایننس خارج کنند. ایمیلی که بایننس به کاربران امریکایی خود ارسال کرد به صورت زیر بود:

ما به صورت مداوم در تلاشیم تا با رعایت قوانین و مقررات کشورها، مسائل و مشکلات کاربران خود را به حداقل برسانیم. ما متوجه شده‌ایم که شما به عنوان یک امریکایی در این صرافی ثبت نام کرده‌اید. توجه داشته باشید که بر اساس قوانین و مقررات داخلی صرافی بایننس امکان ارائه خدمات به شهروندان و ساکنان امریکایی برای ما وجود ندارد. لطفا از صرافی بایننس مستقر در کشور امریکا استفاده نمایید.

همچنین این صرافی در ایمیلی دیگر به مشتریان خود اعلام کرد:

شما فرصت 14 روزه‌ای دارید تا تمامی سفارش‌های معاملاتی خود را بسته و تمام دارایی خود را از صرافی بایننس خارج نمایید. در صورتی که مهلت 14 روزه به اتمام برسد، دارایی شما در صرافی بایننس قابل برداشت نیست و برداشت آن ملزم به برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی و طی مراحل تعیین شده است.

پس اگر در صرافی بایننس با آی پی امریکا ثبت نام کرده‌اید و یا از طریق هویت یک ساکن امریکا، حساب کاربری خود را تایید کرده‌اید، تنها یک هفته فرصت دارید تا دارایی خود را از صرافی بایننس خارج کنید.

این ایمیل برای افرادی که در صرافی بایننس با آی پی امریکا ثبت نام کرده‌اند و یا با هویت امریکایی حساب خود را تایید کرده‌اند، ارسال شده است.

اما اگر برای ورود از آی پی امریکا استفاده می‌کنید، پیشنهاد می شود دیگر از این طریق وارد صرافی بایننس نشوید.

بایننس و کاربران با آی پی آلمانی

این موضوع در مورد کشور امریکا، به صراحتا توسط بایننس اعلام شده و در خبرگزاری‌های معتبر و حتی اکانت رسمی بایننس منتشر شده است. اما شایعه‌ای مطرح شده است (متن این پیام در بالا نشان داده شده است) که کاربرانی که با آی پی آلمان وارد حساب کاربری خود در صرافی بایننس شده‌اند نیز پیامی دریافت کرده‌اند. این پیام اشاره می‌کند که اگر شهروند آلمان هستند باید تاییدهای قانونی حساب خود را انجام دهند، اما اگر شهروند آلمان نیستند، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. ما با پشتیبانی این صرافی این موضوع را مطرح کردیم. ابتدا سوال شد که:

من نه شهروند آلمان هستم و نه ساکن این کشور و فقط در زمان اتصال به بایننس از آی پی آلمان استفاده می‌کنم، آیا نیاز به انجام تاییده‌های بیشتری هستم و باید احراز هویت انجام دهم؟

در پاسخ، صرافی بایننس گفت:

در این زمینه مشکلی وجود ندارد. شما می‌توانید با استفاده از IP آلمان به این صرافی متصل شوید در حالی که آلمانی نباشید. اما این کار برای کشورهای تحریم و آمریکا که در لیست سیاه صرافی بایننس قرار دارند، مجاز نخواهد بود.

متن پیام بایننس را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

صرافی بایننس کاربرانی که مجاز به استفاده از این صرافی نیستند را تنها کشورهای ممنوعه و کشور امریکا اعلام کرده است و سخنی در مورد کشور آلمان نزده است. در خبرگزاری‌ها نیز چنین خبری اعلام نشده است.

با مرور توییت‌های حساب کاربری CZ و همچنین حساب رسمی صرافی بایننس در توییتر نیز به چنین خبری مواجه نشدیم. مطمئنا اگر در سیاست‌های بایننس تغییری ایجاد شود، از طریق کانال‌های رسمی خود، اعلام خواهد کرد. لذا به نظر می‌رسد، این اتفاق صحت ندارد.

اگر از شما سوال پرسیده شد، می توانید با زدن دکمه No, I’m not a German به حساب خود دسترسی داشته باشید و به فعالیت خود در بایننس ادامه دهید. بازخورد کاربران این بوده است که پس از زدن این دکمه به حساب خود دسترسی داشته اند.

اگر در این زمنیه تجربه‌ای دارید و یا از سمت صرافی بایننس اخطار یا ایمیلی به شما ارسال شده، با ما در میان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.