۹۸ درصد دارندگان بیت کوین در سود هستند

۹۸ درصد دارندگان بیت کوین در سود هستند
به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

پس از انتشار خبر حمایت پی پال از ارزهای رمزنگاری شده، قیمت بیت کوین افزایش قابل توجهی داشت. به دنبال این صعود قیمت بیت کوین، اطلاعات نشان می‌دهد که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران آن، در سود هستند.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط Glassnode، به دنبال رشد قیمت رمز ارز BTC تقریبا ۹۸ درصد از تراکنش‌های خرج نشده بیت کوین در سود هستند. بیت کوین در سال ۲۰۱۷ و در زمان ثبت بالاترین قیمت تاریخ خود، در چنین وضعیتی قرار داشت.

پی پال و افزایش قیمت بیت کوین

به دنبال انتشار خبر حمایت پی پال از ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین تا محدوده ۱۳,۲۰۰ دلار افزایش یافت. در همان روز پلتفرم تحلیلی Glassnode در توییتی نشان داد که تعداد زیادی از تراکنش‌های خروجی خرج نشده بیت کوین (UTXO) در سود هستند. UTXO در تراکنش‌های شبکه بیت کوین به تعداد BTC هایی گفته می‌شود که فرد، آنها را هولد کرده و در کیف پول دیجیتال خود ذخیره کرده است (کلید خصوصی) و هنوز آنها را خرج نکرده است. گلاس نود در توییت خود نوشت:

۹۸ درصد از تمامی UTXO های شبکه بیت کوین در سود هستند. آخرین بار چنین وضعیتی در روند صعودی سال ۲۰۱۷ بیت کوین مشاهده شده بود. عموما این اتفاق در روندهای صعودی بیت کوین رقم می‌خورد.

قیمت بیت کوین و پی پال

پس از لمس محدوده ۱۳,۲۰۰ دلار، قیمت بیت کوین کمی کاهش یافت و در زمان نگارش در محدوده ۱۲,۹۲۰ دلار معامله می‌شود. با این حال، باز هم قیمت اولین رمز ارز بازار در یک هفته گذشته ۱۴ درصد بازدهی مثبت داشته است. BTC این افزایش قیمت را تا حد زیادی مدیون پی پال است. همچنین پرتفوی هولدرهای بیت کوین در ۱۲ ماه گذشته ۷۲ درصد، در سه ماه گذشته ۴۰ درصد و در یک ماه اخیر ۲۲ درصد سودآوری داشته است.

فوری: پی پال خرید و فروش ارزهای دیجیتال را امکان پذیر کرد

بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که قرارگیری قیمت بیت کوین در محدوده فعلی مهمترین نشانه برای صعودی بودن روند قیمت این ارز دیجیتال است. علاوه بر این، شاخص تسلط بیت کوین به ۶۱ درصد رسیده است. از نظر فاندامنتال نیز بیت کوین اخبار بسیار مثبتی همچون خرید BTC توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ و همکاری با پی پال را دارد که در کنار شرایط خوب تکنیکالی آن، رسیدن به قله تاریخی خود را تقویت کرده است.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین به دنبال رسیدن به قله‌های دوره‌ای خود است. یکی از تحلیلگران بازار وضعیت فعلی بیت کوین را چنین ارزیابی کرده است:

از ابتدای سال ۲۰۱۸ (دی ماه ۱۳۹۶)، قیمت بیت کوین بالای محدوده ۱۲,۰۰۰ دلار تثبیت نشده است. به همین دلیل اکنون بیت کوین در وضعیت مهمی قرار گرفته است. اندیکاتور RSI وضعیت بیت کوین را در حالت “اشباع خرید” نشان می‌دهد که نشانه خرید بیش از اندازه در این رمز ارز است. در صورت بسته شدن قیمت هفتگی در بالای محدوده ۱۲,۸۰۰ دلار، بیت کوین پس دو سال و نیم چنین وضعیتی را مجددا تجربه می‌کند. شاید این اتفاق را بتوان آغازگر روند صعودی بیت کوین به سمت سقف تاریخی ۲۰,۰۰۰ دلار دانست.

او در ادامه تحلیل خود گفت:

بیت کوین با شکست دو مقاومت ۱۲,۰۰۰ و ۱۳,۰۰۰ دلار، راه را برای آغاز روند صعودی آینده خود هموار کرد. بیت کوین فعلا به دنیال رسیدن به قله قیمتی سال ۲۰۱۹ است. اما شرایط فاندامنتالی بیت کوین در این روزها کاملا متفاوت از گذشته خود است. در حال حاضر بیت کوین مقبولیت بسیار بالاتری نسبت به گذشته کسب کرده است.

اریک دموس، بنیانگذار Bitpanda معقتد است که ارزهای رمزنگاری شده، به طور کلی اعتماد مردم را جلب کرده‌اند و به عنوان یک دسته دارایی قابل معامله، در کنار طلا و بازار سهام در نظر گرفته می‌شوند. او اشاره می‌کند که انتشار خبر حمایت پی پال از ارزهای رمزنگاری شده، آغاز ماجرای مقبولیت ارزهای دیجیتال است. او معتقد است بازیگران بزرگ دیگر نیز باید وارد میدان شوند و ارزهای دیجیتال رابه رسمیت بشناسند. خرید بیت کوین توسط شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۰ اتفاقی است که بازار ارزهای دیجیتال تاکنون تجربه نکرده بود. مجموع این اتفاق‌ها، آینده روشن این بازار را نشان می‌دهد.