۷۵۰ میلیون دلار قرارداد آپشن بیت کوین در تاریخ هالووین منقضی می‌شود؛ باید منتظر نوسانات شدید قیمتی باشیم؟

۷۵۰ میلیون دلار قرارداد آپشن بیت کوین در تاریخ هالووین منقضی می‌شود؛ باید منتظر نوسانات شدید قیمتی باشیم؟
به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

تا تاریخ سررسید معاملات آپشن بیت کوین تنها کمتر از یک هفته زمان باقی است. ارزش این قراردادها ۷۵۰ میلیون دلار است. آیا باید منتظر نوسانات شدید در قیمت بیت کوین باشیم؟

در انتهای این ماه میلادی دو اتفاق مهم در بازار بیت کوین رقم خواهد خورد که می‌تواند زمینه‌ساز نوسانات شدید قیمتی در بازار اولین رمز ارز شود؛ منقضی شدن تاریخ سررسید معاملات آپشن بیت کوین مجموعا به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار و افزایش قابل توجه در تعداد قراردادهای آتی بیت کوین در CME، دو اتفاق مهم برای بازار است که احتمال می‌رود باعث بروز نوسانات شدید در قیمت بیت کوین شود.

آیا روند صعودی بیت کوین ادامه خواهد یافت؟

هنگامی که تاریخ سررسید یک قرارداد آپشن فرا می‌رسد، معامله‌گر ملزم به انجام آن معامله پیش از منقضی شدن و یا در تاریخ انقضای قرارداد خواهد بود. عموما در چنین شرایطی، بیت کوین با نوسانات قیمتی همراه می‌شود.

قیمت بیت کوین

کندل ماهانه، سررسید معاملات آپشن و CME در یک روز

ارزیابی نوسانات ناشی از فرا رسیدن زمان سررسید قراردادهای آپشن بیت کوین تا یک یا دو روز قبل از انقضا، واقعا دشوار است. اما همزمانی آن با دو اتفاق مهم دیگر در بازار بیت کوین، اهمیت این موضوع را بیشتر از قبل کرده است.

براساس اطلاعات قراردادهای آتی انجام شده در بورس کالای شیکاگو، CME، قراردادهای ماه اکتبر بیت کوین در روز ۳۰ این ماه منقضی خواهد شد. تمامی قراردادهای آتی در آخرین جمعه هر ماه منقضی می‌شوند. هرچند این اتفاق هر ماهه رخ می‌دهد، اما به دلیل افزایش قابل توجه تعداد و حجم قراردادهای آتی بیت کوین در CME، ماه اکتبر از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است. زیرا هر چه حجم معاملات در بازار آتی بالاتر رود، تاثیر آن بر قیمت بیت کوین در زمان انقضای قراردادها، بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، توجه به این نکته ضروری است که CME دومین بازار از نظر حجم معاملات در بازار آتی بیت کوین است.

شرکت اسکوئر ۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد

از آنجا که CME از لحاظ قانونی، بازاری مناسب برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری و موسسات مالی است، معاملات آتی بیت کوین در این بازار بسیار مورد توجه فعالان بازار قرار می‌گیرد. افزایش حجم معاملات در این بازار نشان می‌دهد که موسسات مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیش از گذشته به خرید بیت کوین تمایل داشته‌اند.

گذشته از این موارد، در انتهای ماه اکتبر کندل ماهانه قیمت بیت کوین نیز بسته خواهد شد و این مورد برای تحلیلگران تکنیکال و افرادی که به تغییرات قیمتی بیت کوین توجه دارند نیز، موضوع مهمی است. در هفته گذشته بیت کوین با ثبت قیمت ۱۳,۰۰۰ دلار و بسته شدن کندل هفتگی در بالای این سطح مهم، اتفاق مهمی را رقم زد؛ قیمت بیت کوین آخرین بار در سال ۲۰۱۸ در چنین شرایطی قرار گرفته بود. اگر تا آخر ماه اکتبر قیمت بیت کوین بتواند در بالای ۱۳,۰۰۰ تثبیت شود، بعد از سه سال موفق به بستن قیمت کندل ماهانه در بالای سطح ۱۳,۰۰۰ دلار شده است.

قیمت بیت کوین

روند آینده بیت کوین

اینکه آیا قیمت بیت کوین به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و یا وقوع این دو اتفاق مهم در پایان این ماه، سرآغازی برای اصلاح قیمت بیت کوین خواهد شد، به مومنتوم بازار بیت کوین وابسته است. اگر قیمت بیت کوین بتواند کندل ماهانه خود را بالای ۱۳,۰۰۰ دلار ببندد (Close)، شانس ادامه روند صعودی افزایش خواهد یافت.

با وجود مشاهده فروش گسترده بیت کوین توسط ماینرهای این شبکه در روزهای اخیر، تقاضا برای خرید این رمز ارز محبوب به قدری افزایش یافته است که عرضه ماینرها باعث کاهش قیمت نشده است. در واقع این روزها شاهد آن هستیم که فشار فروش ایجاد شده توسط بازیگران بیت کوین از جمله ماینرها، نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران قدیمی آن، توسط سرمایه‌گذاران جدید و تازه وارد به بازار، محو شده و تقاضای ایجاد شده بسیار بالاتر از عرضه آنها بوده که نتیجه چنین وضعیتی، افزایش قیمت بیت کوین در روزهای گذشته است.