۷۰۰ کیلیومتر خط لوله و ۲۰۰ مگاوات تاسیسات فشار گاز تکمیل می‌شود

۷۰۰ کیلیومتر خط لوله و ۲۰۰ مگاوات تاسیسات فشار گاز تکمیل می‌شود

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش خبرنگار شانا، بهرام صلواتی امروز (پنج‌شنبه، سوم تیرماه) در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی در گزارشی به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری گفت: امروز ایستگاه‌های توربوکپرسورهای تکمیلی تاسیسات بیدبلند، فراشبند، حسینیه و صفاشهر به‌طور رسمی گشایش می‌یابند.

وی ادامه داد: افزون بر این پروژه‌ها، 132 کیلومتر خط انتقال گاز، پنج پروژه مخابراتی، هزار و 775 کیلومتر فیبر نوری، هفت پروژه ابنیه و تاسیسات زیربنایی و دو ایستگاه کنترل فشار به‌تازگی در شرکت ملی گاز ایران بهره‌برداری شدند که پیش‌بینی می‌شود هشت واحد توربوکپرسور با مجموع ظرفیت 200 مگاوات مربوط به تاسیسات تقویت فشار سه شهر و پنج پروژه خط انتقال گاز طی دو ماه آینده به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: انجام این پروژه به‌دلیل تامین به‌موقع نقدینگی با وجود تحریم‌ها بوده است که شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت این نیازها را تامین کردند که سبب توسعه گازرسانی، افزایش ایمنی و پایداری عملیات در شبکه انتقال گاز کشور شد.

صلواتی با بیان اینکه در این پروژه‌ها 80 درصد از توان تولید داخلی استفاده شده است، افزود: این امر سبب شده شاهد رضایتمندی عمومی، حفظ محیط زیست، ایجاد رفاه و برقراری عدالت اجتماعی و توسعه رفاه در کشور باشیم.

وی اظهار کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز اکنون هزار و 700 کیلومتر خط انتقال گاز، 30 درصد تاسیسات تقویت فشار گاز با مجموع ظرفیت 750 مگاوات در حال اجرا دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 700 کیلیومتر خط لوله و 200 مگاوات تاسیسات فشار گاز را تکمیل کنیم که به‌منطور تکمیل آنها 16 هزار میلیارد تومان اعتیار تخصیص یافته و از پروژه‌های مهم برای زیرساخت کشور است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.