۶۲ درصد از تحلیلگران معتقدند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (Brexit) ارزش ارزهای دیجیتال را افزایش خواهد داد

۶۲ درصد از تحلیلگران معتقدند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (Brexit) ارزش ارزهای دیجیتال را افزایش خواهد داد
خلاصه اخبار

خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا احتمالا موجب ایجاد محدود‌یت بیشتر برای پوند انگلیس و افزایش بکارگیری رمزارزها در معاملات بین‌المللی خواهد شد.

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، اغلب تحلیلگران معتقدند که مهلت زمانی تعیین شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا به پایان می‌رسد، اما مجددا تمدید خواهد شد. بر اساس اطلاعات پلتفرم هوش ترکیبی Cindicator، تنها ۱۹٫۱ درصد شانس اجرای Brexit تا مهلت تعیین شده وجود دارد. شانس خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا بدون دستیابی به توافق نیز ۲۲٫۵ درصد است. اما سناریوی تمدید مهلت زمانی برکسیت با ۸۲٫۷۵ درصد، احتمال بالاتری دارد.

در سال ۲۰۱۶ دولت انگلیس با برگزاری یک همه‌پرسی اعلام کرد که در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ روند خروج این کشور را از اتحادیه‌ی اروپا آغاز خواهد کرد. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (Brexit) اهدافی سیاسی را دنبال می‌کند که از سوی افراد، گروه‌های مدافع، و احزاب سیاسی در بریتانیا از زمان پیوستن آن به اتحادیه اروپا در سال ۱۹۷۳ پایه‌ریزی شده‌ است.

طرح اصلاحی خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا که مجددا توسط ترزا می (Theresa May) نخست وزیر انگلیس به مجلس این کشور تسلیم شده بود، آرای لازم را کسب نکرد. شکست دومین پیشنهاد ترزا می منجر به استعفای او شد، این شرایط در رسانه‌های انگلیس و محافل سیاسی بازتاب وسیعی داشت.

تاثیرات اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه‌ اروپا (Brexit)

تحلیلگران معتقدند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (Brexit) ارزش ارزهای دیجیتال را افزایش خواهد داد

احتمال اندکی وجود دارد که دولت انگلیس با نادیده گرفتن درخواست مردم، عضو اتحادیه‌ی اروپا باقی بماند. اکثر تحلیلگران معتقدند که چنین تلاشی از حمایت اعضای مجلس انگلیس برخوردار نخواهد بود.

سال‌ها است که تاثیرات اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه‌ اروپا احساس می‌شود. بانک انگلیس (Bank of England) برآورد کرده است که از زمان تصویب Brexit در سال ۲۰۱۶، هر هفته نزدیک به ۸۰۰ میلیون پوند از اقتصاد این کشور خارج می‌شود. در طی همین دوره‌ی زمانی، پوند انگلیس (GBP) پنج درصد از ارزش خود را در مقابل دلار و ۱۰ درصد از ارزش خود را در مقابل یورو (Euro) از دست داده است.

با توجه به نوسانات نرخ برابری پوند انگلیس در برابر دیگر ارزها، ارائه‌ی عاملی که تاثیر مشابهی را ایجاد کند، دشوار است. با این وجود، یقینا دلیلی برای از دست رفتن پیوسته‌ی ارزش پوند انگلیس وجود دارد و بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که تصمیم خروج انگلیس از اتحادیه‌ اروپا (برکسیت) عامل اصلی این پدیده است.

آیا لندن موقعیت خود را به عنوان درگاه مالی از دست خواهد داد؟

تحلیلگران معتقدند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ارزش ارزهای دیجیتال را افزایش خواهد داد

بر اساس ادعای Cindicator، حداقل ۲۷۵ شرکت مالی لندن را ترک کرده‌اند، در حالی که بسیاری از شرکت‌های دیگر به منظور آمادگی برای فعالیت مستقل از کشور انگلیس، ساختار خود را در سطح اروپا بازآرایی می‌کنند. لندن همچنان یکی از درگاه‌های بزرگ مالی در جهان باقی خواهد ماند اما در صورتی که دسترسی به بازار‌های اروپایی مجاور این کشور در نتیجه‌ی Brexit تحت تاثیر قرار بگیرد، امکان تغییر این موقعیت وجود دارد.

با این وجود، طرح خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا، تاثیرات مثبتی بر کشور‌های آلمان و ایرلند داشته است. بسیاری از صندوق های دارایی به دوبلین (پایتخت ایرلند) منتقل شده‌اند، در حالی که بانک ها به فرانکفورت (نام شهری در آلمان) نقل مکان می‌کنند.

به دلایل مشابه بیت کوین در زمان وقوع بحران اقتصادی رشد می‌کند، خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا بدون دستیابی به توافق احتمالا تاثیرات مثبتی بر ارزش رمزارزها خواهد داشت. دستیابی به بازار‌های جهانی با استفاده از پوند انگلیس دشوار‌تر خواهد شد. در نتیجه ممکن است مردم از رمزارزها به‌منظور مقابله با کاهش ارزش پوند انگلیس و همچنین انجام پرداخت های بین المللی استفاده کنند.

تقریبا ۲۰ درصد از تحلیلگران معتقدند که خروج انگلیس از اتحادیه‌ اروپا، هیچ تاثیری بر رمزارزها نخواهد داشت. نظر سنجی اخیر از شهروندان بریتانیایی نشان می‌دهد که اعتماد به رمزارزها در سطح پایینی قرار دارد، در صورتی که علاقه به این حوزه نسبتا بالا ارزیابی شده است. در صورتی که سیاست‌های دولتمردان تاثیرات منفی شدیدی بر زندگی مردم انگلیس داشته باشد، این شرایط ممکن است تغییر کند.

قانون گذاری حوزه‌ی ارزهای دیجیتال در انگلیس

تحلیلگران معتقدند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ارزش ارزهای دیجیتال را افزایش خواهد داد

احتمالا عجیب ترین نتیجه‌ این نظر سنجی اعتقاد شرکت‌کنندگان بر قانون‌گذاری منعطف‌تر در حوزه‌ی رمزارزی، پیش از خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا است. رقابت انگلیس با کشور فرانسه در جذب کسب و کار‌های فعال در حوزه‌ی رمزارزی ممکن است سرآغاز دوره‌ی زمانی جدیدی شود. با این وجود، ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظر سنجی با اظهارات اشاره شده مخالف هستند. آن‌ها معتقدند که Brexit تاثیر نسبتا منفی بر قانون‌گذاری در این حوزه خواهد داشت. بر اساس این گزارش:

تقریبا ۴۴ درصد از تحلیلگران معتقدند که Brexit بر قانون‌گذاری رمزارزی در انگلیس تاثیر گذار نخواهد بود. در سناریوی خروج بدون دستیابی به توافق منجر به لغو ECA خواهد شد؛ این اتفاق ۱۷,۱۰۵ ابزار قانونی رادر بسیاری از مناطق حذف خواهد کرد و در نتیجه مشکلات جدی را برای سیستم قانون اساسی انگلیس ایجاد خواهد کرد. دولتمردان پس از خروج باید مستقیما بر فرآیند‌های قانونی مرتبط با مسائل سیاسی، اقتصادی و مالی تمرکز کنند. بنابراین برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که توسعه‌ی قوانین در تکنولوژی‌های نوآورانه همانند رمزارزها و بلاکچین به‌طور موثری برای مدت ۲-۵ سال دچار تاخیر خواهد شد.

خروج از اتحادیه‌ اروپا یک فرایند ساده است، اما تجربه‌ی خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا تاثیرات دلسرد کننده‌ای را برای کشور‌هایی که اقدام مشابهی را در نظر دارند به‌وجود می‌آورد. ممکن است مشکلات این فرآیند به مراتب بیش از مزایای آن باشد.

منبع: coinit.ir

برچسب‌ها