۵ دلیل که قیمت بیت کوین رکورد تاریخ خود را شکست

۵ دلیل که قیمت بیت کوین رکورد تاریخ خود را شکست

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

قیمت بیت کوین در روز دوشنبه، با افزایش چشمگیری به 19,864 دلار، که رکورد تاریخی جدیدی است دست یافت. بیت کوین از ابتدای سال 2020، 170٪ سود به سرمایه‌گذاران خود داده است، آن هم در سالی که دیگر بازارهای مالی درگیر نوسانات و تلاطم‌های زیادی بوده‌اند.

به گزارش کوین دسک، رشد بزرگترین و قدیمی‌ترین ارز دیجیتال، پنج دلیل عمده دارد. در ادامه به بررسی این 5 دلیل خواهیم پرداخت.

دلایل رکوردشکنی تاریخی بیت کوین

سود چشمگیر 170 درصدی بیت کوین در سالی به دست آمده است که بیشتر بازارهای مالی موازی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با تلاطم‌ها و نوسانات زیادی درگیر بوده‌اند. بردلی کئون (Bradley Keoun)، نویسنده کوین دسک، 5 دلیل اصلی برای رکوردشکنی تاریخی بیت کوین را بررسی کرده است.

علاقهٔ سازمان‌ها و نهادها

طبق گزارشی که در روز 20 نوامبر (30 آبان) توسط تحلیل‌گران جی‌پی مورگان چیس (JPMorgan Chase) انجام شده است، علاقهٔ سرمایه‌گذاران سازمانی به بیت کوین بیشتر شده است. همان طور که ارزدیجیتال روز گذشته گزارش داد، شرکت گاگنهایم که مدیریت بیش از 233 میلیارد دلار را برای سرمایه‌گذاران مختلف انجام می‌دهد، در یک درخواست قانونی گفته است که از طریق «صندوق فرصت‌های بزرگ» خود، می‌خواهد حدود 10 درصد از دارایی خود را در صندوق بیت کوین شرکت گری‌اسکیل سرمایه‌گذاری کند. جی‌پی مورگان در این گزارش ادعا کرده است که قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) به شدت در حال افزایش است. این به‌نوبهٔ خود نشانه‌ای از علاقهٔ سرمایه‌گذاران بزرگ فعال در CME به این ارز دیجیتال است

دید بلندمدت مدیران صندوق‌های پوشش ریسک

مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری پوشش ریسک، به‌طور فزاینده‌ای به بیت کوین به چشم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه می‌کنند. مدیران افسانه‌ای این صنعت مانند پاول تودور جونز (Paul Tudor Jones) و استنلی دراکِنمیلر (Stanley Druckenmiller) اخیراً گفته‌اند که با توجه به سیاست‌های گسترده محرک اقتصادی فدرال رزرو که به‌خاطر گسترش ویروس کرونا بوده است، قیمت بیت کوین نسبت به دلار آمریکا افزایش خواهد یافت. بانک مرکزی در سال 2020 بیش از 3 تریلیون دلار پول چاپ کرده است که این مقدار بیشتر از 75 درصد از کل پول‌های چاپ‌شده توسط این نهاد در تاریخ 107 سالهٔ آن است.

خوش‌بینی تحلیل‌گران

تحلیل‌گران وال استریت در روزهای اخیر نظرات مثبتی در مورد بیت کوین مطرح کرده‌اند. الاینس‌برنستین (AllianceBernstein) که یک شرکت مدیریت دارایی با ارزش 631 میلیارد دلار است، گزارش منتشر کرده و در آن گفته است که در فضای پس از پایان همه‌گیری کرونا می‌تواند بخشی از دارایی سرمایه‌گذاران را به بیت کوین اختصاص دهد. اینیگو فریزر جنکینز (Inigo Fraser Jenkins)، مدیر راهبردی پرتفولیو در بخش تحقیقات شرکت برنستین، معتقد است که هنگامی که صحبت از حفاظت دارایی‌ها در برابر تورم می‌شود، بیت کوین مشابه طلا است.

اثر پی پل

پی پل که یک سیستم پرداخت با 346 میلیون کاربر فعال است، در روز 21 اکتبر (1 آبان) اعلام کرد که به کاربران خود این امکان را خواهد داد که بیت کوین را در این سایت خرید، فروش و نگهداری کنند. به گفت این شرکت، بیت کوین به یک منبع تامین مالی برای 26 میلیون صاحب کسب‌وکار در سراسر جهان تبدیل خواهد شد.

وضعیت خوب در OKEx

بازار بیت کوین در هفتهٔ گذشته با خبر نگران‌کننده‌ای مواجه شد، جریان بیت کوین در حال خروج از OKEx، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا بود. برخی از تریدرها و تحلیل‌گران حدس می‌زدند که پایان تعلیق پنج‌هفته‌ای برداشت‌ها از این صرافی ممکن است باعث ایجاد فشار فروش در بازار بیت کوین و نقدشدن دارایی‌ها شود. داده‌های استخراج‌شده از شبکه اصلی بلاک چین بیت کوین نشان می‌دهد که 24,631 بیت کوین، معادل با 500 میلیون دلار، در روزی که ممنوعیت برداشت‌ها حذف شد، از این صرافی خارج شده است.

اما حرکات قیمتی بیت کوین نشان می‌دهد که بازار به این خبر بی‌اعتنایی کرده است. دقیقاً مانند دیگر شایعاتی که دربارهٔ احتمال بررسی قوانین سفت‌و‌سخت برای ارزهای دیجیتال از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده مطرح شد و بازار بیت کوین به آن هم بی‌اعتنایی کرد. همچنین به نظر می‌رسد تریدرها به داده‌هایی که نشان می‌داد برخی از معامله‌گران بزرگ بیت کوین، موسوم به نهنگ‌ها، در واکنش به افزایش قیمت بیت کوین قصد فروش دارایی‌های خود را دارند، واکنش خاصی نشان ندادند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.