۵۰۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در استان اردبیل احداث می‌شود

۵۰۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در استان اردبیل احداث می‌شود

به گزارش سیگنال به نقل از هیبنا،

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری در بازدید از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: از اول امسال به صورت جدی و عملیاتی احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی شروع شده به طوری که در شهر اردبیل 11 هزار نفر در گام اول در این طرح ثبت نام کردند که 2 هزار و 500 نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

وی استقبال از این طرح را در سایر شهرها به تعداد یک هزار و 500 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمان ثبت نام بعد از جمع‌بندی نهایی آمار متقاضیان واقعی اجرای پروژه‌ها در قالب 2 هزار و 500 واحد برای ثبت نامی‌ها و یک هزار واحد در قالب تفاهمنامه در شهر اردبیل آغاز شد و با همکاری بنیاد مسکن ساخت یک هزار و 500 واحد نیز در شهرستان‌های خلخال، کوثر، نیر، نمین، سرعین، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و گرمی شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین رایگان برای متقاضیان 5 هزار واحد مسکن اقدام ملی خبر داد و بیان کرد: برخلاف سایر استان‌ها ما زمین را به صورت رایگان برای متقاضیان تامین کردیم.

حیدری افزود: با توجه به مصوبه مجلس قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور احداث شود که سهمیه استان اردبیل نیز همه ساله ابلاغ خواهد شد و قطعا در قالب این طرح ثبت‌نام‌های جدید انجام شده تا افراد فاقد مسکن صاحب سرپناه شوند.

وی به نظارت‌های عالیه بر ساخت و سازها اعم از احداث ساختمان‌های دولتی، شخصی‌ساز و ساخت مسکن اقدام ملی اشاره و تصریح کرد: یک نظارت قوی با همکاری نظام مهندسی ساختمان برای طرح‌های مسکن اقدام ملی پیش‌بینی شده تا کیفیت و استحکام بنا را شاهد باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در کنار کنترل و نظارت بر ساخت بناهای دولتی تلاش بر این است تا با همکاری نظام مهندسی بر ساخت و سازهای اشخاص و افراد نظارت اصولی و قاعده‌مند انجام شود تا مشکلی در احداث واحدهای مسکونی به وجود نیاید.

حیدری گفت: چنانچه در این مسیر تخلفی رخ دهد مهندسان ناظر متخلف به مراجع ذیصلاح معرفی شده تا برخورد جدی با آنها انجام شود.