۴ دانشگاه برتر دنیا در حال خرید ارز دیجیتال هستند!

۴ دانشگاه برتر دنیا در حال خرید ارز دیجیتال هستند!

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

علاوه بر صندوق‌های مالی و شرکت‌های بیمه که به خرید رمز ارزها روی آوردند گفته می‌شود چندین دانشگاه برتر جهان نیز دارایی‌های دیجیتال خریداری کرده اند.

براساس گزارش CoinDesk، دانشگاه هاروارد (Harvard)، ییل (Yale)، ​​براون (Brown) و میشیگان (Michigan) در حال جمع آوری رمز ارز هستند. یک منبع گفت که موسسات آموزش عالی حداقل یک سال است که شروع به خرید دارایی‌های دیجیتالی کرده‌اند. در گزارش سال 2020 کوین‌بیس هم به این دانشگاه‌ها اشاره شده است.

گفته می شود هاروارد، ییل، ​​براون و دانشگاه میشیگان از جمله دانشگاه‌هایی هستند که در صندوق خیریه آموزشی خود ارزهای دیجیتال اختصاص می‌دهند. Coinbase و سایر صرافی این وجوه را در نگهداری دارند.

ورود دانشگاه‌ها به دنیای رمز ارزها

رمز ارز

بر اساس گزارش دیروز CoinDesk، حداقل چهار دانشگاه برجسته جهان اقدام به خرید رمز ارزها کرده‌اند. بنا به گفته یک منبع، بسیاری از صندوق‌های خیریه آموزشی دانشگاه‌ها مقداری دارایی کریپتو به خود اختصاص داده‌اند. و برخی از دانشگاه‌ها اینکار را از سال گذشته شروع کرده‌اند.

براساس داده‌های CoinGecko ارزهای رمزنگاری شده اخیراً رونق زیادی را تجربه کرده‌اند، تنها در 12 ماه گذشته، فقط در بیت کوین شاهد افزایش 278.6 درصدی بوده ایم. اگرچه هیچ تاییدیه‌ای از این مراکز آموزشی خاص داده نشده است، اما هاروارد، ییل، ​​براون و دانشگاه میشیگان به عنوان خریداران دارایی‌های کریپتو اخیرا برجسته شدند.

در گزارش سال 2020 کوین‌بیس پرایم، این صرافی خاطر نشان می‌کند که پایگاه مشتری آن‌ها اکنون شامل افراد محافظه کارانه‌تر و موسسات سنتی مانند صندوق خیریه دانشگاه‌ها، شرکت‌های عمومی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری کلان و سایر تازه‌واردان با استراتژی‌های مختلف است.


بیشتر بخوانید : چه عواملی باعث پذیرش عمومی رمزارزها در سال 2020 شدند؟


کوین‌بیس پرایم یکی از شرکت های سازمانی در کنار کوین‌بیس کاستدی است. این شرکت که شاید یکی از شناخته شده‌ترین صرافی‌های رمز ارزها در جهان باشد، به چندین موسسه در زمینه دارایی‌های دیجیتال کمک کرده است. از این موارد می‌توان به سرمایه‌گذاری معروف 425 دلاری شرکت مایکرو استراتژی و دیگر موسسات بزرگ اشاره کرد.

پذیرش دارایی‌ها دیجیتال توسط موسسات

خرید بیت کوین توسط شرکت های بزرگ

صندوق خیریه دانشگاه معمولاً از وجوهی مانند کمک‌های خیرین جمع می‌شود. برخی از آنها سپس در دارایی‌های دیگر سرمایه‌گذاری می‌شوند. از این صندوق‌ها برای پرداخت هزینه آموزش و تحقیق استفاده می‌شود. دانشگاه‌های هاروارد، ییل، ​​براون و دانشگاه میشیگان از معتبرترین دانشگاه‌های جهان هستند و صندوق‌های خیریه آنها تا حدودی این موضوع را نشان می‌دهد. هاروارد، که به طور مرتب در بالای لیست دانشگاه‌ها در کنار استنفورد ، آکسفورد و کمبریج قرار دارد، تقریباً 41.9 میلیارد دلار در صندوق خیریه خود دارد که فاصله زیادی از سایر دانشگاه‌ها دارد.

گزارش مالی سال 2020 هاروارد تخصیص 18.9٪ در سهام عمومی، 23٪ در سهام خصوصی و 36.4٪ در صندوق‌های تامینی را برجسته می‌کند ، اگرچه در مورد دارایی‌های دیجیتال اشاره خاصی نشده است. در اکتبر 2018، ییل 400 دلار در پارادایم سرمایه‌گذاری کرد، صندوقی که توسط فرد هرسام (Fred Ehrsam) از کوین بیس و مت هنگ از Sequoia Capital راه اندازی شده است. چند روز بعد ، مشخص شد که هاروارد و سایر موسسات در صندوق‌های رمزنگاری سرمایه گذاری کرده اند.

تا به امروز ، هیچ یک از دانشگاه‌های ذکر شده، تخصیص مستقیم بودجه به کریپتو را تایید نکرده‌اند. این می تواند به تحکیم این دیدگاه کمک کند که بیت کوین و سایر رمز ارزها یک کلاس دارایی نوظهور هستند، ایده‌ای که بسیاری از سرمایه گذاران نهادی در سال 2020 از آن استقبال کردند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.