۲۷ درصد اترهای مسدود شده در SAI متعلق به یک کیف پول است!

۲۷ درصد اترهای مسدود شده در SAI متعلق به یک کیف پول است!

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

۲۷ درصد از تمام توکن های اتر مسدود شده در بدهی با وثیقه سیستم قدیمی MakerDAO، متعلق به یک آدرس اتریوم است. شرکت اطلاعات فناوری امور مالی Digital Asset Data این خبر را در تاریخ ۲۶ ژانویه منتشر کرده است.

توکن دای (DAI) که توسط MakerDAO ایجاد شده است به کاربران امکان می‌دهد تا با استیک کردن ارز دیجیتال خود به عنوان وثیقه (CDP ها)، این استیبل کوین را قرض یا تولید کنند. توکن دای دارای پشتوانه حساب ارزی بانکی نیست اما در عوض با قرار دادن اتر در قرارداد هوشمند CDP تولید می‌شود.

در ماه نوامبر ۲۰۱۹، استیبل کوین دای به سقف بدهی ۱۰۰ میلیون توکنی خود رسید و دای چند وثیقه ای (MCD) را معرفی کرد که می‌تواند دارای پشتوانه چند دارایی باشد.

دای قدیمی و تک وثیقه ای که فقط با اتر تولید میشد، به سای (SAI) تغییر اسم داد. این در حالی است که MCD جدید به اسم دای معرفی می‌شود. CDP ها دارایی های مختلف به صندوق (vault) تغییر اسم داده‌اند، برای مثال اتر و توکن BAT در صندوق های اتر و صندوق BAT ذخیره شده اند.

رشد اکوسیستم MakerDAO

طبق گزارش Digital Asset Data تقریبا ۱۵۵,۰۰۰ مورد CDP در نسخه قدیمی پروتکل میکر شروع به کار کرده اند که دارایی ۷۷ درصد آنها کمتر از ۰.۰۵ اتر است. براندون اندرسون (Brandon Anderson) سرپرست علوم داده های Digital Asset Data به کوین تلگراف گفت:

فقط یک آدرس، ۲۷ درصد سرمایه مسدود شده در CDP ها را در اختیار دارد. هم چنین سیستم جدید صندوق ها شرایط مشابهی دارد و ۱۵ درصد دارایی مسدود شده متعلق به یک آدرس است. با ادامه رشد میکر، متوجه خواهیم شد که این توزیع دارایی چه نقشی ایفا خواهد کرد و آیا پذیرش بیشتری در آدرس های کوچک تر رخ می‌دهد یا خیر.

اندرسون افزود که این آدرس ها لزوما یک نهاد یا فرد نیستند. وی گفت:

امکان دارد که یک یا بیشتر از یکی از این آدرس ها، قراردادهای هوشمندی باشند که شامل اتر به عنوان بخشی از MakerDAO هستند و بیانگر یک نهاد یا فرد نیستند. بدون انجام تحقیقات لازم و گسترده نمی‌توانیم این آدرس ها را با نهاد یا فرد مشخصی مرتبط کنیم.

وی در پایان سخنانش بیان کرد اگرچه احتمالا بازیگران بزرگی وجود دارند که بخش عمده ای از اترهای مسدود شده در این اکوسیستم را کنترل می‌کنند، اما مقدار کل دارایی های مسدود شده به تدریج افزایش یافته است و این پروتکل ها قطعا در دسترس تمام افرادی است که می‌خواهند در آن شرکت کنند.

طبق گزارش Digital Asset Data بیش از ۳۵۰۰ صندوق با این سیستم جدید ایجاد شده است که دارایی اکثر آنها بیش از یک اتر است.

رکوردشکنی اترهای مسدود شده در برنامه های دیفای

طبق گزارش کوین تلگراف در اواخر ماه نوامبر ۲۰۱۹، تعداد اترهای مسدود شده در برنامه های امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای به رکورد ۲.۷ میلیون توکن رسیده بود و از اواخر ماه ژوئن با رشد پیوسته است همراه بوده است.

در حال حاضر مقدار کل سرمایه های مسدود شده در برنامه های دیفای به ۷۹۳.۱ میلیون دلار یعنی رکورد ۳.۲ میلیون اتر رسیده است که بیش از ۵۷ درصد آن (۴۵۳.۵ میلیون دلار معادل با ۲.۵ میلیون اتر) در سیستم MakerDAO قرار دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.