۱۱ هزار و ۵۳۹ نفر از جوانان قمی امسال وام ازدواج دریافت کردند

۱۱ هزار و ۵۳۹ نفر از جوانان قمی امسال وام ازدواج دریافت کردند
خلاصه اخبار

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: تا پایان دی‌ماه امسال ۱۱ هزار و ۵۳۹ نفر از جوانان قمی وام ازدواج اخذ کردند که ۹۰ درصد جامعه هدف ما وام خود را دریافت کردند و جز سه استان برتر در زمینه اعطای وام ازدواج هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ابراهیم سانی‌خانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته جوان که در سالن جلسات خانه جوان استان برگزار شد، اظهار داشت: جشن روز جوان همزمان با سال روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) در ورزشگاه حیدریان برگزار می‌شود.

وی افزود: همه فعالیت‌ها باید توسط نسل جوان دنبال شود و کار را باید به جوانان بسپاریم و به عنوان مدیران استانی پشتیبانی انجام می‌دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: دو نفر از ورزشکاران بدنسازی کشورمان که در مسابقات قهرمانی برون مرزی صاحب مدال شده بودند همزمان با سال روز شهادت شهید سلیمانی مدال قهرمانی خود را به پسر کوچک شهید مظفری‌نیا تقدیم کردند.

سانی‌خانی با اشاره به برنامه‌های هفته جوان در استان قم بیان کرد: پاکسازی طبیعت و حفظ محیط زیست از جمله برنامه‌هایی است که انجام می‌شود و همچنین نشست‌های خوبی با حضور جوانان برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: روز نیمه شعبان به نام روز جوان و تمدن نوین اسلامی نامگذاری که در این روز برنامه‌‌ای با مشارکت هیئت سقا الحسین(ع) برگزار می‌شود، سه روز منتهی به میلاد امام زمان(عج) برنامه تلفیقی برگزار و جوانان در موکبی در بلوار پیامبر اعظم(ص) حضور پیدا می کنند.

برگزاری 50 ویژه برنامه به مناسبت هفته جوان در استان قم  

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه 50 ویژه برنامه به مناسبت هفته جوان در استان قم برگزار می‌شود، گفت: ادارات استان نیز برنامه‌های خود را به صورت مجزا اجرا می‌کنند، اداره کل بهزیستی و آموزش و پرورش استان، دانشگاه قم و آزاد و پیام نور نیز برنامه‌هایی به مناسبت هفته جوان تدارک دیده‌اند.

سانی‌خانی تصریح کرد: مراسم تجلیل از قهرمانان برون مرزی 1400 و 1401 و تقدیر از مروجین فرهنگ عفاف و حجاب از جمله برنامه‌های هفته جوان است که در این مراسم از 12 مادر و همسر در زمینه عفاف و حجاب تجلیل می‌شود.

افتتاح خانه جوان دروازه ری مورد تاکید اداره کل ورزش و جوانان قم است  

وی با اشاره به کمبود خانه‌های جوان در استان قم افزود: موضوع سخت‌افزاری و ساخت مکان بزرگترین مشکل است و تا امروز 4 میلیارد تومان برای خانه دروازه ری هزینه شده و بهره‌برداری آن ظرفیت مناسبی برای محله دروازه ری و 15 خرداد است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: تنها فرهنگ سرایی که در استان قم فعال است فرهنگ سرا و خانه جوان است، چند سمن در پردیسان فعال است، برخی مناطق از جمله خیابان صفاییه برای ما ویژه است که چون جوانان در آن حضور بیشتری دارند و نیازمند توجه بیشتر و فعالیت‌های فرهنگی قابل توجه است.

سانی‌خانی با تاکید بر اینکه نیازمند جوانان خوشفکر و انقلابی هستیم که در فعالیت‌ها به ما کمک کنند، گفت: تلاش می‌کنیم تا سال 1402 چند خانه جوان در استان داشته باشیم، حضور در محلات و دانشگاه‌ها مورد تاکید اداره کل ورزش و جوانان استان است و همچنین در چند مسجد حضور داشتیم و فعالیت‌های جوانان را مورد توجه قرار داده و از سمن‌های فعال حمایت می‌کنیم.

11 هزار و 539 نفر از جوانان قمی امسال وام ازدواج دریافت کردند  

وی افزود: تا پایان دی ماه امسال 11 هزار و 539 نفر از جوانان قمی وام ازدواج اخذ کردند که 90 درصد جامعه هدف ما وام خود را دریافت کردند و جز سه استان برتر در زمینه اعطای وام ازدواج هستیم، با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته ازدواج و جمعیت‌آوری، و اشتغال نسل جوان مورد تاکید است که نیازمند همکاری دستگاه‌های استان هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به لزوم تسهیل در ازدواج بیان کرد: این زمینه باید شرایط خوبی ایجاد شود که جوانان برای ازدواج از اماکن و تالارهای اداره کل ورزش و جوانان بهره ببرند.

سانی‌خانی بیان کرد: جلساتی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد و همچنین اقداماتی در بسیج در حال انجام است، مراکز مشاوره توسط بهزیستی تشکیل و ما سمن‌هایی در زمینه مواد مخدر داریم و در حوزه هنری سمن‌های ما خوش درخشیدند و تئاترهایی در زمینه مقابله با اعتیاد داشته‌ایم.

120 محله کم برخوردار شناسایی شده است  

وی با بیان اینکه 7 منطقه آسیب‌پذیر در زمینه اعتیاد داریم و 120 محله کم برخوردار شناسایی شده‌اند، افزود: باید به صورت متمرکز در زمینه مقابله با اعتیاد فعالیت کنیم، 4 جلسه ویژه محله دروازه ری به عنوان قشر نیازمند کمک برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: براساس ماده 16 قانون اساسی معتادین متجاهر باید مورد توجه و کمک قرار بگیرند و سپاه در این زمینه متولی شده است.

سانی‌خانی گفت: در ابتدا باید فرهنگ‌سازی لازم در زمینه مقابله با مواد مخدر انجام و از طریق هنر و افرادی که در زمینه روانشناسی فعالیت می‌کنند وارد میدان شده و از ظرفیت این عزیزان بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اطلاع‌رسانی ضعیف عمل کرده ایم و جوانان نمی‌دانند وام اشتغال را از کجا دریافت کنند، دولت در چند قالب ورود پیدا کرده و ستاد اجرایی فرمان امام، اداره کار و فنی و حرفه‌ای، بسیج سازندگی سپاه، جهاد دانشگاهی، کمیته امداد و اداره کل بهزیستی وام اشتغال می‌دهند.

مرجع: تسنیم