۱۰ نکته‌ی جالب و سرگرم کننده در رابطه با رمزارزهای ثانویه

۱۰ نکته‌ی جالب و سرگرم کننده در رابطه با رمزارزهای ثانویه
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،   در این مقاله قصد داریم تا نکات جالبی در رابطه با رمزارزهای ثانویه بیان کنیم، نکاتی که دانستند آن‌ها خالی از لطف نیست. با کوینیت همراه باشید.   ۱) اولین رمزارز ثانویه بسیاری از کاربران صنعت رمزارزی به اشتباه فکر می‌کنند که رمزارز لایت کوین(LTC) اولین […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

 

در این مقاله قصد داریم تا نکات جالبی در رابطه با رمزارزهای ثانویه بیان کنیم، نکاتی که دانستند آن‌ها خالی از لطف نیست. با کوینیت همراه باشید.

 

۱) اولین رمزارز ثانویه

بسیاری از کاربران صنعت رمزارزی به اشتباه فکر می‌کنند که رمزارز لایت کوین(LTC) اولین رمزارز ثانویه بوده است. این مورد صحت ندارد، زیرا اولین رمزارز ثانویه‌ی بازار (NMC)NameCoin بوده است.

رمزارز Namecoin ابتدا در ماه آوریل سال ۲۰۱۱ معرفی شد و تا به امروز فعالیت‌های خود را ادامه داده است. در حال حاضر قیمت هر واحد NMC حدود ۰/۸۰ دلار بوده و سرمایه‌ی در حال گردش این پروژه‌ی رمزارزی نیز مجموعا ۱۲ میلیارد دلار می‌باشد.

این رمزارز بر اساس کد‌های بیت کوین(BTC) ساخته شده است، بنابراین بسیاری از مشخصات و ویژگی‌های برادر بزرگ‌تر خود را یدک می‌کشد. شاید یکی از قابل توجه‌ترین تفاوت‌های بین NMC و BTC این باشد که این رمزارز ثانویه قابلیت ذخیره‌سازی داده‌ها در پایگاه داده‌ی تراکنش‌های بلاک‌چینی را دارد.

 

 

۲) بالاترین قیمت

بسیاری از کاربران صنعت رمزارزی می‌دانند که بیت کوین در دسامبر سال ۲۰۱۷ توانست یک رکورد قیمت ۲۰ هزار دلاری را به ثبت برساند. این رقم باعث شد که بیت کوین به گران‌ترین و با ارزش‌ترین رمزارز صنعت رمزارزی تبدیل شود.

اما در رابطه با رمزارزهای ثانویه چطور؟ بالاترین رکورد قیمت(ATH) در بین رمزارزهای ثانویه متعلق به رمزارز بیت کوین کش(BCH) است. این رمزارز در ۲۰ام دسامبر سال ۲۰۱۷ توانست به رکورد قیمت ۳۷۸۵ دلار برای هر واحد BCH دست یابد.

جایگاه دوم این لیست نیز پس از بیت کوین کش به رمزارز زی‌ کش(ZEC) با قیمت ۳۱۹۳ دلار می‌رسد. پس از آن نیز رمزارز (MKR)Maker با قیمت ۱۷۹۸ دلار قرار دارد.

با کمال تعجب، رمزارز اتریوم(ETH) که یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای موجود در بازار رمزارزی مجسوب می‌شود، در این لیست توانسته جایگاه پنجم را از آن خود کند. این رمزارز در ۱۳ام ژانویه‌ی ۲۰۱۸ توانست ۱۴۴۸ دلار برای هر واحد ETH را به عنوان بالاترین رکورد قیمت به ثبت برساند.

 

 

۳) بزرگ‌ترین سقوط برای رمزارزهای ثانویه

سقوط بازار در سال ۲۰۱۸ کاملا مستند است و تقریبا تمام کاربران صنعت رمزارزی با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. تنها در عرض چند هفته، اغلب رمزارزهای بزرگ و نام آشنای بازار رمزارزی دچار یک سقوط قیمت شدید شدند و بازار نیز میلیارد‌ها دلار سرمایه‌ی در حال گردش(Total Market Cap) خود را از دست داد.

در این بین برخی از رمزارزها نسبت به سایرین ضرر مالی بیشتری متحمل شدند. به عنوان مثال رمزارز وی‌چین(VET) که تا پیش از این سقوط ناگهانی ۲۶امین رمزارز بزرگ بازار بود و رکورد قیمت ۸/۴۶ دلار را در روز ۲۰ام ژانویه‌ی ۲۰۱۸ به ثبت رسانده بود. پس از آغاز روند نزولی، این رمزارز تقریبا ۹۹/۹۳ درصد ارزش خود را از دست داد و به قیمت باورنکردنی ۰/۰۰۵ دلار برای هرواحد VET رسید. این رویداد بزرگ‌ترین سقوط ارزش در بین ۵۰ رمزارز برتر بازار بود.

دیگر رمزارزهایی که مشابه‌ی وی‌چین بخش زیادی از ارزش خود را از دست دادند عبارتند از بیت کوین دیاموند(BCD) با سقوط ۹۹/۴ درصدی، زی کش(ZEC) با سقوط ۹۸/۰۴ درصدی و رمزارز آیکون(ICX) که بیش از ۹۷/۳۲ درصد ارزش خود را از دست داد.

 

 

۴) کم‌ترین کاهش ارزش در بین رمزارزهای ثانویه

در آن سوی سکه، رمزارز ریون کوین(RVN) قرار دارد که ۲۷ام مارس ۲۰۱۸ و با آغاز روند نزولی بازار، تنها ۱۷/۷۴ درصد ارزش خود را از دست داد. جایگاه بعدی نیز به توکن‌های بومی بایننس(BNB) تعلق دارد که ۲۶/۸۶ درصد کاهش قیمت را شاهد بوده است.

البته رمزارزی که کم‌ترین کاهش ارزش نسبت به بالاترین رکورد قیمت خود را داشته، رمزارز (USDC)USD Coin می‌باشد. USDC در واقع یک رمزارز متصل به دلار آمریکا است، با این حال در ماه اکتبر ۲۰۱۸ که رمزارزهای ثانویه با سراشیبی کاهش ارزش روبرو شده بودند، این رمزارز توانست همچنان با قیمت ۱/۱۴ دلار برای هر واحد USDC مبادله شود. این رمزارز ثانویه اکنون با ۱۲/۲ درصد کاهش ارزش روبرو شده و قیمتی معادل ۱/۰۰۲ دلار دارد.

 

 

۵) چند رمزارز ثانویه در بازار وجود دارد؟

از آنجایی که هیچ مرکز ثبتی برای مشخص کردن تعداد رمزارزهای ثانویه وجود ندارد، و از لحاظ تئوری هرکسی می‌تواند رمزارز ثانویه‌ی خود را راه‌اندازی کند، بهترین روش برای مشخص کردن تعداد رمزارزهای ثانویه موجود در بازار، تخمین زدن تعداد آن‌هاست.

به عنوان مثال وب‌سایت معتبر CoinMarketCap در حال حاضر ۲۱۳۸ رمزارز ثانویه را به ثبت رسانده است. با این حال برخی کارشناسان معتقد‌اند که بیش از ۴ هزار رمزارز ثانویه‌ی مختلف در دنیا وجود دارد. طبیعتا کیفیت رمزارزهای ثانویه‌ی انتهای فهرست این وب‌سایت بسیار مشکوک است و نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

 

 

۶) لیست رمزارزهای مرده در حال رشد است

فضای رمزارزی یک دنیای بسیار سخت‌گیر و رقابتی است و هرکسی نمی‌تواند در آن دوام بیاورد. صد‌ها توسعه‌دهنده سعی کرده‌اند تا رمزارزهای ثانویه‌ی خود را ایجاد کنند، اما در مسیر افزایش سرمایه و جذب ماینر‌ها با شکست مواجه شده و پیش از آغاز فعالیت‌های خود به لیست رمزارزهای از بین رفته و مرده اضافه شده‌اند.

بباید یادآور شویم که اعلام تعداد رمزارزهای ثانویه مرده در بازار تقریبا غیرممکن است، به همین دلیل تنها می‌توان به صورت حدودی تعداد آن‌ها را تخمین زد.

یکی از وب‌سایت‌های که به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به رمزارزهای مرده می‌پردازد، وب‌سایت Dead Coins می‌باشد. روند ثبت نام رمزارزهای غیرفعال یا مرده در این پلت‌فرم توسط کاربران صورت می‌گیرد، بنابراین اعداد اعلام شده به هیچ عنوان دقیق نیستند، اما می‌توانند یک ایده‌ی کلی از وضعیت آن‌ها را به ما ارائه دهند.

در زمان نگارش این مقاله، پلت‌فرم مذکور ۱۵۶۴ پروژه‌ی رمزارزی مرده را لیست نموده است.

 

 

۷) کم‌ترین سرمایه‌ی در حال گردش

بدون شک با رمزارزهای بزرگ و شناخته شده‌ی بازار آشنا هستیم. رمزارزهایی همچون بیت کوین و اتریوم که اغلب اسامی آن‌ها را در اخبار مربوط به صنعت رمزارزی و شاید حتی در بین دوستان و آشنایان شنیده باشیم. اما در آن سوی لیست چه خبر است؟ کدام رمزارزها کم‌ترین سرمایه‌ی در حال گردش را به خود اختصاص داده‌اند؟

داده‌های مربوط به ۵۰۰ رمزارز پایین لیست وب‌سایت CoinMarketCap کمی مشکوک و غیرقابل استناد به نظر می‌رسند. با این حال می‌توان مشاهده کرد که رمزارز هارمونی کوین(HMC) با در اختیار داشتن تنها ۲۲ دلار، کم‌ترین میزان سرمایه‌ی در حال گردش را به خود اختصاص داده است.

پس از HMC‌ نیز به ترتیب رمزارزهای CJs با ۱۰۹ دلار، رمزارز POLY AI با ۲۳۳ دلار، رمزارز InterZone با ۳۳۱ دلار و در نهایت رمزارز Argus با ۳۴۸ دلار سرمایه‌ی در حال گردش کوچک‌ترین رمزارزهای بازار محسوب می‌شوند.

 

 

رمزارزهای ثانویه

۸) گران‌قیمت‌ترین رمزارز ثانویه‌ی موجود در بازار

یک رمزارز که بالاترین میزان سرمایه‌ی در حال گردش را در اختیار دارد، لزوما رمزارزی نیست که هر واحد از آن به بالاترین قیمت ممکن بفروش می‌رسد.

میزان سرمایه‌ی در حال گردش یک رمزارز به واسطه‌ی ضرب قیمت هر واحد از آن در تعداد رمزارزهای در حال گردش در بازار محاسبه می‌شود. بنابراین یک رمزارز که تنها ۰/۰۱ دلار قیمت دارد اما بیش از ۵ میلیون واحد از آن در گردش بازار می‌باشد، قطعا سرمایه‌ی در حال گردش بیشتری نسبت به یک رمزارز با قیمت ۲۰ دلار اما با چرخش ۱۰۰ هزار واحدی در اختیار دارد.

با تمام این تفاسیر، کدام رمزارز پس از بیت کوین توانسته به بالاترین قیمت ممکن برای هر واحد برسد؟

لازم به ذکر است که این مورد می‌تواند تغییر کند، اما در زمان نگارش این مقاله پنج رمزارز گران‌قیمت بازار عبارتند از رمزارزهای میکر(Maker) با قیمت ۷۱۱/۰۸ دلار، رمزارز ThoreCoin با قیمت ۶۰۲/۰۹ دلار، رمزارز بیت کوین کش با قیمت ۱۶۷/۷۰ دلار، رمزارز Mixin با قیمت ۱۵۸/۹۹ دلار، و رمزارز اتریوم با قیمت ۱۴۱/۹۰ برای هر واحد.

 

 

۹) کدام رمزارز لقب «بهترین رمزارز ثانویه در سال ۲۰۱۹» را از آن خود کرده است؟

بیایید وانمون کنیم که در سال ۲۰۱۸ هیچ اتفاقی رخ نداده و روند نزولی در بازار رمزارزی در روز ۱ام ژانویه‌ی ۲۰۱۹ آغاز شده است. حال باید پرسید که کدام رمزارز ثانویه بهترین عملکرد را از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا به امروز از خود نشان داده است؟

جایگاه اول این لیست به رمزارز لایت کوین(LTC) تعلق دارد. این رمزارز از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از ۱۰۳/۳ درصد افزایش قیمت را شاهد بوده است. پس از آن رمزارز دیجیتال کش با افزایش ۴۳/۲ درصدی، رمزارز نئو(NEO) با افزایش ۳۳/۰ درصدی، رمزارز مونرو با افزایش ۳۱/۴ درصدی و رمزارز زی کش با افزایش ۱۲/۸ درصدی قرار دارند.

لازم به یاد‌آوری است که رمزارز بیت کوین از ابتدای سال جاری تا به امروز حدود ۱۲/۴ درصد افزایش قیمت داشته است.

 

 

۱۰) تسلط بیت کوین همچنان ثابت است

میزان تسلط بیت کوین در واقع نسبت سرمایه‌ی در حال گردش این رمزارز به سرمایه‌ی کل بازار می‌باشد. از ابتدای سال ۲۰۱۷ تسلط بیت کوین بر بازار رمزارزی تنها در موارد معدودی به زیر ۸۰ درصد رسیده، و هرگز بالاتر از این سطح هم نبوده است.

از آن زمان تا به امروز بیت کوین سه مرتبه سهم بازار خود را از دست داده و تقریبا نزدیک بوده که تاج پادشاهی بازار را به رمزارزهای ثانویه اعطا کند. در ژانویه‌ی ۲۰۱۸ میزان تسلط بیت کوین بر بازار رمزارزی تا مرز ۳۳ درصد نیز کاهش یافت. این رقم پایین‌ترین رکورد ثبت شده برای بیت کوین می‌باشد.

با این حال، از آگوست ۲۰۱۸ بیت کوین توانسته میزان تسلط خود را در نزدیکی مرز ۵۰ درصد ثابت نگه دارند. تا به امروز هیچ رمزارز ثانویه‌ای نتوانسته کمی بالاتر از ۱۰ درصد از سهم بازار را از آن خود کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها