۱۰ درصد شرکت‌های مالی آمریکایی برای مشتریان خود ارز دیجیتال خریداری کردند

۱۰ درصد شرکت‌های مالی آمریکایی برای مشتریان خود ارز دیجیتال خریداری کردند

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

حدودا 10 درصد از شرکت های مشاوره مالی در آمریکا برای مشتریان خود و یا برای خودشان ارز دیجیتال خریداری کرده‌اند. آنها دلیل اصلی این کار را پتانسیل بالای سودآوری و همچنین خاصیت ضد تورمی آن بیان کردند.

براساس گزارش Bitwise و ETF trends، شمار فعالان اقتصادی که مقداری از دارایی‌های خود را به ارز دیجیتال اختصاص داده‌اند، در یک سال گذشته حدود 50٪ افزایش یافته است. در نتیجه، آمار سرمایه گذارانی که به خرید کریپتوکارنسی علاقه نشان داده‌اند به 81٪ افزایش یافت.

مشاورین مالی افزایش تقاضا برای ارز دیجیتال را تایید کردند

بنا به تحقیق صورت گرفته در سال 2020، مشاورین مالی حدود 50٪ از ثروت سرمایه گذاران آمریکایی را کنترل می‌کنند و در نحوه توزیع آن نقش مهمی ایفا می‌کنند. Bitwise و ETF Trends سالانه به نظرسنجی در میان مشاورین می‌پردازند تا نظرات آنها را در مورد ارزهای دیجیتال جمع‌آوری کنند.

45 درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی، مشاورین سرمایه گذاری مستقل بوده‌اند. 25 درصد نماینده‌های بروکرهای مستقل و 19 درصد متخصصین سرمایه‌گذاری و 11 درصد نمایندگان بروکرهای Wirehouse شرکت کننده در این مطالعه بوده‌اند.

بیش از 80٪ از مشاورین گزارش داده‌اند که در سال 2020 حداقل از یکی از مشتریان آنها در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از آنها سوال پرسیده است.

حدود 75٪ از آنها معتقدند که مشتریان آنها بدون مشورت با آنها به خرید دارایی‌های دیجیتال پرداخته‌اند. بنابراین تنها 25٪ از آنها با اعتماد اعلام کرده‌اند که فعلا مشتریان‌شان به ارزهای دیجیتال علاقه‌ای نداشته‌اند.

نظر مشاوران مالی در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

مشاورین مالی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آماده می‌شوند

چیزی که در این صنعت روند صعودی به خود گرفته است این است که تعداد مشاورین مالی که به خرید دارایی‌های دیجیتال برای مشتریان خود مشغول شده‌اند بیشتر و بیشتر می‌شود. اگرچه به نسبت این مقدار هنوز خیلی کم به نظر می‌رسد، با این حال با افزایش 50 درصدی نسبت به آمار 6.3٪ سال 2019 روند چشمگیری به حساب می‌آید.

در این گزارش آمده است:

تعداد مشاورین اقتصادی که سال گذشته برای مشتریان خود در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند بیش از 50٪ رشد پیدا کرده و از مقدار 6.3٪ به 9.4٪ افزایش یافته است. با وجود اینکه کمتر از 10٪ از مشاوران، سرمایه گذاری در این حوزه را گزارش کرده‌اند، میزان پذیرش دارایی‌های دیجیتال در این محدوده باقی مانده است.

اکثر مشاورانی که در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند، مشاورین مستقل بوده‌اند. ممکن است دلیل استقبال آنها این باشد که مشاورین مستقل برای سرمایه گذاری در حساب‌های مشتریان خود با محدودیت‌های کمتری مواجه هستند.

کمترین استقبال در خرید دارایی‌های دیجیتال نیز به نمایندگان بروکر wirehouse برمی‌گردد.

82٪ از مشاورانی که برای مشتریان خود در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند، برای حساب‌های شخصی خود نیز این کار را تکرار کرده‌اند. 78٪ از این تعداد اعلام کرده‌اند که برای سال آینده قصد دارند سبد ارزهای دیجیتال خود را گسترش دهند. 22٪ باقیمانده همین مقدار را هولد خواهند کرد.

اکثر مشاوران در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که دلیل آنها برای سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی‌ها، پتانسیل بالای سوددهی و خاصیت ضد تورمی آنها بوده است. نکته جالب این بررسی اینجاست که خاصیت ضد تورمی در نظرسنجی سال 2019، میزان 9٪ رای داشته است و این میزان در سال 2020 به 25٪ اقزایش پیدا کرده است. احتمالا دلیل آن نیز چاپ پول توسط دولت آمریکا به میران 20٪ از کل دلارهای موجود بوده است که به کاهش ارزش آن منجر شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.