۱۰ درصد از مشاوران سرمایه‌گذاری برای مشتریان آمریکایی خود رمزارز خریده‌اند

۱۰ درصد از مشاوران سرمایه‌گذاری برای مشتریان آمریکایی خود رمزارز خریده‌اند

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

افزایش خوش‌بینی مشاوران سرمایه‌گذاری نسبت به رمزارزها

بر اساس مطالعه‌ی شرکت‌های بیت‌وایز(Bitwise) و ای.تی.اف ترندز(ETF Trends)، مشاوران مالی تقریباً نیمی از ثروت سرمایه‌گذاران آمریکایی را مدیریت می‌کنند و نقش مهمی در توزیع دارایی‌ سرمایه‌گذاران در میان کلاس‌ دارایی‌ها دارند. در همین راستا، شرکت‌های بیت‌وایز(Bitwise) و ای.تی.اف ترندز(ETF Trends) برای دریافت دیدگاه مشاوران سرمایه‌گذاری نسبت به رمزارزها نظر‌سنجی سالیانه‌ای را در میان آن‌ها برگزار کرده‌اند.

مشاوران مالی مستقل(45 درصد) از شرکت‌کنندگان در این مطالعه را تشکیل می‌د‌هند و کارکنان کارگزاری‌ها(25 درصد)، برنامه‌ریزان مالی(19 درصد) و واسطه‌های فعال در کارگزاری‌ها(11 درصد) بخش باقی مانده از جمعیت مورد مطالعه را تشکیل می‌دهند.

بالغ بر 80 درصد از شرکت‌کنندگان گزارش کرده‌اند که در سال 2020 میلادی حداقل یک پرسش را از سوی مشتریان خود نسبت به رمزارزها دریافت کرده‌اند. برای مقایسه، 76 درصد از شرکت‌کنندگان در سال 2019 طرح پرسش از سوی مشتریان خود را نسبت به رمزارزها گزارش کرده بودند.

پاسخ مشاوران سرمایه‌گذاری

تقریبا سه چهارم از مشاوران مالی معتقدند که مشتریان آن‌ها بخشی از دارایی‌های خود را بدون اطلاع آن‌ها به رمزارزها اختصاص داده‌اند. در همین زمان 26 درصد از شرکت‌کنندگان اطمینان دارند که مشتریان آن‌ها هنوز بر روی رمزارزها سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

ده درصد مشاوران مالی برای مشتریان خود رمزارز خریده‌اند

افزایش تعداد مشاوران سرمایه‌گذارانی که بخشی از سبد سرمایه‌گذاری مشتریان خود را به رمزارزها اختصاص می‌دهند، یقیناً برای صنعت رمزارزها شرایط مثبتی را به همراه خواهد داشت. اگرچه همچنان نیمی از مشاوران مالی رمزارزها را به عنوان بخشی از سبد سرمایه‌گذاری مشتریان خود در نظر نمی‌گیرند اما باید توجه داشته باشیم که بر اساس مطالعه‌ی پیشین و در سال 2019 تنها 6/3 درصد از آن‌ها سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها را به مشتریان خود پیشنهاد کرده بودند.

آمار مشاوران مالی که رمزارزها را به سبد سرمایه‌گذاری مشتریان خود اختصاص می‌دهند، بیش از 50 درصد در سال 2020 میلادی افزایش یافته است(از 6/3 درصد به 9/4 درصد رسیده است). با این وجود، همچنان کمتر از 10 درصد مشاوران سرمایه‌گذاری بخشی از سبد سرمایه‌گذاری مشتریان خود را به رمزارزها اختصاص می‌دهند. Bitwise/ETF Survey

در مقابل، نمایندگان کارگزاری‌ها(Wirehouse Representatives) کمترین سهم سبد سرمایه‌گذاری را به رمزارزها اختصاص داده‌اند.

82 درصد از مشاورانی که بخشی از سبد سرمایه‌گذاری مشتریان خود را به رمزارزها اختصای می‌دهند، خود نیز بر روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و 78 درصد از آن‌ها قصد دارند سهم رمزارزها در سبد سرمایه‌گذاری خود را در طول 12 ماه آینده افزایش دهند. 22 درصد از آن‌ها اعلام کرده‌اند که به‌طور ثابت رمزارزها را در سبد سرمایه‌گذاری خود حفظ خواهند کرد.

مزایای سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها

نتیجه‌ی این مطالعه نشان می‌دهد که بیشتر مشاوران سرمایه گذاری «پتانسیل کسب بازدهی بالا» و «محافظت از دارایی‌ها در برابر تورم» را به عنوان دلایل سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها عنوان کرده‌اند. در حالی که 9 درصد از مشاوران مالی در سال 2019 رمزارزها را دارایی امن در برابر تورم ارزیابی می‌کردند، در سال 2020 این دیدگاه در میان آن‌ها افزایش یافته است و 25 درصد آن‌ها رمزارزها را پناهگاه امن سرمایه‌گذاری درنظر می‌گیرند.

ایالات متحده‌ی آمریکا 20 درصد از حجم دلارهای چاپ شده را تنها در سال 2020 میلادی منتشر کرده است و ارزش ارزهای فیات در همین زمان به شدت کاهش یافته است.

نظر شما نسبت به نتیجه‌ی مطالعه‌ی اخیر بر روی مشاوران سرمایه‌گذاری چیست؟ آیا افزایش خوش‌بینی مشاوران مالی نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، تداوم بازار صعودی این دارایی‌ها را نوید می‌دهد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.