یک پرونده‌ی قضایی جدید به اتهامات جان مک‌آفی افزوده شد

یک پرونده‌ی قضایی جدید به اتهامات جان مک‌آفی افزوده شد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پرونده‌ی جدید مک‌آفی

مقامات قضائی ایالات متحده روز جمعه اعلام کردند که آقای جان مک‌آفی(John McAfee) کارآفرین و توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزارهای ضد ویروس، به اتهام توطئه برای کلاهبرداری از مردم و پولشویی متهم شده و وی با کمک چند تن از همکارانش توانسته با سوءاستفاده از سرمایه‌گذاران بازار نوظهور رمزارزها، بالغ بر 13 میلیون دلار درآمد کسب کند.

آقای جان مک‌آفی 75 ساله به همراه جیمی گیل واتسون(Jimmy Gale Watson) که به عنوان مشاور اجرایی تیم رمزارزی مک‌آفی در پرونده توصیف شده‌اند، در دادگاه فدرال متهم شناخته شده‌اند.

جان مک‌آفی John McAfee

به گفته‌ی دادستان این پرونده، جیمی گیل واتسون 40 ساله پنج‌شنبه شب در تگزاس دستگیر شده و روز جمعه برای اولین بار در مقابل قاضی فدرال در دالاس حضور به عمل آورده است. البته آقای مک‌آفی به دلیل اتهامات جداگانه‌ای که از طرف حوزه‌ی مالیاتی وزارت دادگشتری آمریکا بر وی وارد شده است، در حال حاضر در زندان‌های کشور اسپانیا بازداشت شده است.

آقای آرنولد اسپنسر(Arnold Spencer) وکیل و نماینده‌ی واتسون در این پرونده اعلام نموده موکل او یکی از کارکنان سابق نیروی دریایی ایالات متحده است. به گفته‌ی این وکیل عالی رتبه «آقای واتسون برای حقوق و آزادی‌های افراد دیگر جنگیده است و حق دارد در روز دادگاه از برخی از این حقوق استفاده کند. کیفرخواست‌های جنایی ابزارهای بی‌پرده هستند و نه یک چاقوی تیز. این دادگاه جای مناسبی برای بحث در رابطه با اینکه آیا فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند رمزارز نوعی اوراق بهادار، کالا یا چیز دیگری هستند، نیست».

وضعیت نامشخص مک‌آفی

در حال حاضر مشخص نشده که چه کسی وکلات و نمایندگی آقای مک‌آفی در این دادگاه را برعهده خواهد داشت. در دادگاه فدرال ممفیس تنسی که در ماه اکتبر علیه وی یک پرونده‌ی مالیاتی تشکیل شد، همچنان نام هیچ وکیلی به چشم نمی‌خورد.

آدرس اشتراوس(Audrey Strauss) دادستان ایالات متحده در بیانیه‌ای در توصیف جرائم تیم آقای مک‌آفی در سال‌های 2017 و 2018 اعلام نموده که «آقای مک‌آفی و واتسون از یک پلت‌فرم شبکه‌ی اجتماعی به طور گسترده‌ای سوءاستفاده کرده و توانسته به واسطه‌ی اشتیاق طرفداران در بازارهای نوظهور رمزارزها با دروغ و فریب میلیون‌ها دلار کسب درآمد کند».

وی در ادامه افزود «به نظر می‌رسد که متهمان پرونده از حساب توییتری مک‌آفی جهت انتشار پیام به صدها هزار فالوور استفاده کرده و از طریق انتشار بیانیه‌های غلط و گمراه کننده انواع مختلفی رمزارز را تبلیغ کرده‌اند؛ وی از راه در راستای انگیزه‌ی واقعی و منافع شخصی خود سوءاستفاده کرده است».

فرار مالیاتی و کلاهبرداری؟!

در ماه اکتبر، مک‌آفی در تنسی آمریکا به دلیل فرار از پرداخت مالیات متهم شد، زیرا وی هنگام انجام کارهای مشاوره‌ی مالی، نامزدی در انتخابات و تبلیغ پروژه‌های رمزارزی توانسته بود به درآمد قابل توجه رسیده و گزارشات مربوط به آن را به اداره‌ی مالیات آمریکا ارائه نکرده بود.

در بخش‌هایی از پرونده‌ی مربوط به فرار مالیاتی مک‌آفی توضیح داده شده که وی از سال 2014 تا 2018 علی‌رغم کسب درآمد قابل توجه از چندین منبع مختلف، در ارائه‌ی اظهارنامه‌ی مالیاتی کوتاهی کرده است.

در جولای 2019، آقای مک‌آفی و تیم پنج‌نفره‌ی تحت مدیریت وی مدت کوتاهی پس از اتهام به حمل سلاح‌های گرم کالیبر بالا، مهمات و تجهیزات نظامی به واسطه‌ی قایق تفریحی خود در جزایر کاراییب، در جمهوری دومنیکن مظنون شناخته شده و تحت تعقیب قرار گرفتند.

نظر شما در رابطه با اتهامات وارد شده به جان مک‌آفی و توصیف وی به عنوان یک کلاهبردار چیست؟ آیا مسئولیت تبلیغ پروژه‌های ICO بر عهده‌ی وی بوده و یا کاربران باید پیش از سرمایه‌گذاری به تحقیق بیشتر بپردازند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.